mois Skrevet 24. november 2006 #1 Skrevet 24. november 2006 Vi har nettopp kjøpt ny bilstol og er ikke helt fornøyd. Bilsetet tar stor plass i baksetet og sønnen vår sitter og dingler med hodet når han sovner i setet. Har forsøkt å stille setet mer bakoverlent, men passasjersetet foran hindrer setet i å bli lagt mer bakover. Når vi er ute og kjører sovner gutten med en gang og hodet hans dingler nede på magen. Hjelp! Har noen erfaringer med dette?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2006 #2 Skrevet 24. november 2006 Det samme har jeg lurt på, har prøvd å dra i spaken, men setet foran er i veien. De har anbefalt en nakkepute, men det funket dårlig et også.
mois Skrevet 24. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 24. november 2006 Det må da være noen som har erfaringer? Værså snill!?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 24. november 2006 #5 Skrevet 24. november 2006 Vi har dette setet og bruker nakkepute (en lang med dyreansikter i endene) som vi plasserer under haken og bakover på begge sider og da sitter frøkna her veldig fint og støttet opp.
mammmamia ** Skrevet 24. november 2006 #6 Skrevet 24. november 2006 Prøv å kjøpe en nakkepute eller å legge en klut rullet sammen under haken hans. Setet er tryggere jo brattere det er, og det er jo ikke farlig å sitte litt sammensunket, ser bare ubehagelig ut..! Så lenge han ikke klager eller sier ifra at han sitter vondt ville jeg avventet litt... Men prøv en pute, bare pass på at den er flat bak nakken og større foran :-)
mois Skrevet 24. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 24. november 2006 Tusen takk for gode råd folkens!
tvilling73, 05/07 Skrevet 24. november 2006 #8 Skrevet 24. november 2006 Hvor gml er han? Vår var 9 mnd da hun tok setet i bruk, og hun hviler hode godt inntil de klaffene som er der.. Vi fikk butikken til å feste setet. Har dere festet det selv? Isåfall hadde jeg gått innom forhandleren og bedt de feste det for dere, se at det er rett festet..
mois Skrevet 25. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 25. november 2006 Han er snart 8 mnd. En dame på Baby Shop monterte det så det skalvære riktig gjort. Vi skal forsøke en nakkepute osv, men jeg tror nok det blir en tur innom butikken for sikkerhets skyld.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 25. november 2006 #10 Skrevet 25. november 2006 Setet er veldig bratt, selv i den mest "liggende" posisjonen, men nakkeputen fungerer supert om du bare får lagt den godt under haken på barnet. Den skal IKKE ligge bak hode/nakke, da blir det enda verre...
Mamma'n til Elias Skrevet 25. november 2006 #11 Skrevet 25. november 2006 Har samme erfaring som Attpåklatten. Kjøpte en Ole Brum nattepute på Mexx, legger den under haka når han holder på å sovne. Funker kjempe bra:) Kos
Mamma'n til Elias Skrevet 25. november 2006 #12 Skrevet 25. november 2006 Mente selvfølgelig nakkepute:)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #13 Skrevet 25. november 2006 Har samme setet, hun dingler også frem når hun sovner. Kjøpte ole brum nakkeoute på baby shop som funker bra. Setet er nok montert riktig, vi har setet i liggeposisjon for vi har god plass men det ser ikke liggende ut i det hele tatt. Når vi har det i den øverste sittestillingen tipper det fremover, men jenta vår elsker setet siden hun kan se ut av vinduet!
mois Skrevet 28. november 2006 Forfatter #14 Skrevet 28. november 2006 Nå har jeg kjøpt nakkepute og ting fungerer mye bedre. Men jeg syns nå setet er vel rett i ryggen. Stakkars gutt han er jo så godt vant til å ligge i babybilsetet sitt. Men han venner seg nok etterhvert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå