Anonym bruker Skrevet 24. november 2006 #1 Skrevet 24. november 2006 Dere som ikke har felles etternavn som faren, hvem sitt etternavn får babyen, og hvorfor?
Gjest Skrevet 24. november 2006 #2 Skrevet 24. november 2006 får mitt som mellomnavn og fars som etternavn. Grunnen er at det både er finest i den rekkefølgen, og begges navn er sjeldne. Og om vi gifter oss blir mitt navn også sånn, fint å ha samme rekkefølgen da syns vi.. Og så skal vi klart holde sammen resten av livet og ikke bli en del av statistikken, så da tar vi dette som en selvfølge.. hehehehehe.. :-p
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 24. november 2006 #3 Skrevet 24. november 2006 hos oss blir det begge etternavnene.. med mitt etternavn som et mellom navn på en måte.. blir samme om vi noen gang gifter oss.. blir å beholde mitt etternavn fordi det er litt skjeldent...=) også passer etternavna våre så fint sammen..=)
♥Spirevipp♥ Skrevet 24. november 2006 #4 Skrevet 24. november 2006 Vårt lille nurk vil få mitt navn som etternavn og min kjæres mellomnavn som mellomnavn! Dette høres kanskje rart ut, men mellomnavnet til min kjære er egentlig hans mors pikenavn. Han er den siste til å bringe det navnet videre, men han har ingen ønsker av å bringe farsnavnet videre grunnet en dårlig oppvekst. Hans mor døde da min kjære var 5 år, og vi syntes også at dette navnet var mye finere og passet bedre sammen med mitt. Nå har vi også blitt enige om at han vil ta mitt etternavn, og jeg vil ta hans mellomnavn den gang vi gifter oss, slik at vi heter det samme som vårt lille nurk!
**My little Miss drama and I** Skrevet 24. november 2006 #5 Skrevet 24. november 2006 Hans etternavn fordi mitt er så vanlig.. så blir vi å ende opp ilag å gifte oss trur jeg at jeg bytter etternavn :-)..
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 24. november 2006 #6 Skrevet 24. november 2006 Heia ACH79, ser at du ønsker å ta din manns mellomnavn når dere gifter dere, men da må mannen først kutte ut sitt etternavn så vidt jeg vet, og ikke er jeg sikker på om du får ta mellomnavnet hans som mellomnavn heller, det fikk ikke jeg for 5 år siden i alle fall. Sønnen vår fikk heller ikke bruke bare mellomnavnet til mannen min som etternavn. Mye mulig de har endret på reglene her nå, men var jeg deg ville jeg sjekket ut dette. Sønnen vår endte opp med sin farmors pikenavn som mellomnavn (mors pikenavn er veldig vanlig som mellomnavn, så at du mente det hørtes rart ut, men det er det som er vanlig) og mannens etternavn. Til gjenngjeld fikk jeg i hovedsak bestemme podens to fornavn:) Denne gangen var mannen enda mer med i bestemmelsen av navn på baby, men vi er i alle fall enige:)
jippii Skrevet 24. november 2006 #7 Skrevet 24. november 2006 jeg har venninner som kun har mors etternavn til etternavn...(mor og far bor sammen, de har 2 eller flere barn, der noen i søskenflokken kun har fars etternavn, og noen kun har mors etternavn..)
♥Spirevipp♥ Skrevet 24. november 2006 #8 Skrevet 24. november 2006 Ja han kommer til å kutte ut sitt etternavn. Jeg har hørt at dette ikke skal være et problem lengre siden det for noen år tilbake ble slik at alle kunne ta et etternavn som var oversteget 250 personer med det aktuelle etternavnet! Men nå ble jeg usikker, og skal undersøke nærmere! Takk for tips!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 24. november 2006 #9 Skrevet 24. november 2006 Her i fam har har/skal ungene få "nytt" navn... Mitt + sambo sitt med bindestrek. Det er det navnet jeg og kanskje sambo tar når vi gifter oss.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2006 #10 Skrevet 24. november 2006 Babyen får fars etternavn. Jeg skal ta samboers etternavn, så får hele familien samme etternavn. Det er et uvanlig, men pent navn.
pinglo Skrevet 24. november 2006 #11 Skrevet 24. november 2006 Vi har ikke diskutert dette enda. Men regner det blir mitt etternavn som mellomnavn og min sambo sitt som etternavn. Men mulig det blir omvendt,siden mitt etternavn er så langt i forhold til hans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå