Gå til innhold

mengde melk eller NAN til gutt 5uker..??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har litt problemer med amming pga infeksjon etc,pumper derfor og gir på flaske.Noen som har tips hvor mye han skal ha sånn ca?HAn veide 4800 ved fødsel,hadde etter 3 uker lagt på seg en kilo.Han vokser tydeligvis fort og trenger nok derfor gode doser. HAr gitt ca 100ml frem til nå men dette synes å være for lite nå,når han ammes er ham heller ikke fornøyd med bare en pupp lengre så det er tydelig skjedd en økning i forbruket...

Og hvor mye NAN eventuelt...??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ganger antal kg baby med 150 ml, da får du døgnmengden. Del på antal måltider i løpet av døgnet, da får du sånn ca hva de drikker i ett måltid.

Skrevet

vesla her er fire uker på tirsdag, veide 4440 gram for en uke siden, og ca 125 ml morsmelk ( flaske) samt erstatning fra 30-60 ml etter dette. Dette da hun ikke virker fornøyd med kun morsmelk, og roer seg fortere med erstatning.

Hun greier seg fint med 130 ml kun morsmelkerstatning pr måltid...

Jeg har nok melk, men ammer ikke da jeg må ha brystsjold for at hun ikke skal tygge meg sår med gommene. Hun svelger mye luft med ammeskjold, og det virker heller ikke som om hun blir mett på den måten ( griner og griner, sover i max 30 min om gangen, holder på i 12 timer i strekk, mor og far blir utslitte, og det er bedre å da ha et par litt opplagte foreldre! )

Drikker dem for mye, kommer det opp igjen =)

Skrevet

på nan pakken( vertfall dte helsesøster hadde) stod det sånn hva som var "normalt" å gi ettersom hvor mange uker de var. der stod det på 4-8 uker 150 ml pr måltid faktisk! og 5-6 måltid pr døgn tror jeg.synes det virker litt mye men.. gutten min på 4 uker spiser sikkert ikke langt ifra dette, men jeg er usikker siden jeg gir mme og ammer i tillegg, da jeg ikke har nok melk.

Skrevet

jeg gir forresten 80-120 pr måltid,(mer om kvelden før han skal sove) mme på flaske, i tillegg til at jeg ammer i tillegg først.. jeg har ikek så mye melk selv så, men litt får han jo i seg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...