Gå til innhold

syklus etter SA - når kan en forvente utslag på graviditetstest?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en SA i september. Ventet med å forsøke å bli gravid igjen til jeg hadde hatt en vanlig mensturasjon, og er nå inne i den første månden jeg teoretisk sett kan ha blitt gravid. Forrige gang jeg ble gravid slo en graviditetstest ut den 28. dagen etter forrige mens. Men denne gangen har den fortsatt ikke slått ut, den 28. dagen var i går, og jeg føler meg så utrolig gravid!! Er svimmel, sliten, ømme bryster, humørsvingninger, mm. Ettersom det er så kort tid siden jeg var gravid føler jeg meg overbevist om at det er noe på gang her....

Er det noen som har erfart noe liknende, at alle symptomene er der men det likevel går over "normal IKM" tid før testen slår ut positivt? Er det noen andre som har hatt SA som har opplevd at syklusen har blitt lenger et par månder etterpå? Tenker det kan være forklaringen, at jeg ble gravid senere enn jeg opprinnelig trodde/har lenger syklus.

Blir glad for å høre andres erfaringer! Lykke til med prøvingen alle sammen!!

Fortsetter under...

jeg hadde sa i okober,har hatt mensen 1 gang og min neste er 5 des...og jeg får masse symptomer på en gang,og det tilogmed før eggløsning ser det ut som...så føler meg gravid hele tden,men uten å være det... vent til over helgen og ta en test viss du ikke har fått mensen...morgen urin på mandag. =)

Takk for svar...Hadde du slike graviditetsymptomer også ved forrige mens? For det hadde ikke jeg, nemlig. Men nå har til og medbrystvortene forandret seg (mørkere, knudrete) og det er kommet råmelk i de..er dette mulig dersom en ikke er gravid? SA'n var i midten av september, og forrige mens var som sagt helt normal....

Jeg så innlegget med at billigtestene fra Danmark var dårlige: kanskje det er grunnen til at jeg ikke har testet positivt ennå! Jeg skal løpe ned på apoteket etter jobb og ta med en clearblue test :-)

Ha en god helg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...