Anonym bruker Skrevet 24. november 2006 #1 Skrevet 24. november 2006 Jenta mi på 8 mnd har vært forkjøla i 3 uker, nå siste uka har hun vært tett i halsen, slimer veldig og sliter med å få puste når ligger rett.. Hun er våken store deler av natten og har en stygg hoste Vi har brukt slimoppløsende i 5 dager nå men det ser ikke ut til å hjelpe. Burde jeg ringe legen? Hun har ikke feber lenger, men dårlig matlyst og bæsjer 1 gang i timen.
Gjest Skrevet 24. november 2006 #2 Skrevet 24. november 2006 Er ikke i tvil om at jeg ville ringt og sjekka med legen ihvertfall... God bedring:)
Hoppetussa Skrevet 24. november 2006 #3 Skrevet 24. november 2006 Jeg synes alle bør ha en lav terskel for å dra til legen, det sa legen min også. Gjør det du, om ikke annet for å bli beroliget.
Babykilo Skrevet 24. november 2006 #4 Skrevet 24. november 2006 Tror jeg ville gjort det, ja. Ikke hyggelig med sånne luftveisgreier. Er jo ikke sikkert han får gjort så mye med det, men da slipper du å bekymre deg, og er det en skikkelig infeksjon, så kommer du i gang med behandling. God bedring!
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 24. november 2006 #5 Skrevet 24. november 2006 Ja, jeg ville nok ha fått en sjekk hos doktoren. God bedring til jenten din )
hAndy Skrevet 24. november 2006 #6 Skrevet 24. november 2006 Helt klart, ring legen med det samme. jenta de har sikkert et virus som hun ikke blir kvitt. Best å være på den sikre siden.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2006 #7 Skrevet 24. november 2006 Takk for svar! Tar en telefonfon ned å hører jeg.. Er bare litt skeptisk til legen vi har, han sender oss sikkert hjem igjen uten å ha gjort noe særlig, men får vel si han skal ta en nøye sjekk da. Pleier å dra ned på Helsestasjon om det er noe ellers..
Retro-mamma Skrevet 24. november 2006 #8 Skrevet 24. november 2006 Jeg drar til legen ganske ofte med babyen min. Sist gang var nettopp fordi hun hostet. Og da kan legen ta en bakterieprøve for å sjekke om hun har virusinfeksjon (ikke farlig og trenger ingen medisiner) eller bakteriell infeksjon (trenger penicilin). I tillegg kan de måle blodprosenten når barnet er slapt. Koster jo ingenting hos legen - bruk dem for det de er verdt. Er du ikke fornøyd med legen din, så be helsestasjonen anbefale en god allmennlege/barnelege - og bytt!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2006 #9 Skrevet 24. november 2006 HIhihihhi.... Måtte bare knise litt. bakterieprøve for å sjekke om det er bakterie eller virus. hehe. Mente sikkert dyrkning?!?
Gjest Skrevet 24. november 2006 #10 Skrevet 24. november 2006 Hvorfor var det så morsomt?? Hos legen tar man en crp prøve. Dersom den har forhøyet verdi, er det veldig sansynlig at infeksjonen er bakteriell. Har den en normal verdi, er det mest sansynlig kun en virusinfeksjon.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2006 #11 Skrevet 24. november 2006 Takk Elin! Vi har time nå kl.14 ! Greit å få sjekket det. ..vet ikke hva den andre anonyme kniser av jeg heller
Anonym bruker Skrevet 24. november 2006 #12 Skrevet 24. november 2006 meg som kniste igjen her.. Jeg vet at man kan sjekke crp, og at denne ikke blir noe særlig forhøyet ved virusinfeksjon. Var ikke det jeg lo av, men man kan ikke ta en bakterieprøve for å se om det virus, det sier seg jo selv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå