Babykilo Skrevet 24. november 2006 #1 Skrevet 24. november 2006 Vet ikke om dette er puppenekt, for han er ikke sinna. Men når jeg legger ham til er han så opptatt av andre ting at han slipper hele tida og rett og slett ikke vil, kikker opp på meg og gliser. Han får grøt 2 ganger om dagen, pupp etterpå. Ammer morgen, midt på dagen og kveld og to ganger om natta. Når han er ferdig, dvs når jeg ikke gidder mer er det fremdeles mye melk igjen. Hvis jeg prøver å tvinge ham på, biter han meg. Han virker ikke sulten etterpå. Fører dette til at produksjonen minker? Et det bare han som sier at han ikke gidder pupp mer? Er 6 mnd.
Vestlandske meierier A/S Skrevet 24. november 2006 #2 Skrevet 24. november 2006 Hadde prøvd å gi pupp før grøt jeg, det funker iallfall best her i gården:)
snull Skrevet 24. november 2006 #3 Skrevet 24. november 2006 Har det akkurat likt deg!! Og her bites det også hvis jeg prøver å gi henne mer enn hun vil ha(ca 1-2 min pupping max)...., mulig de ikke er interessret i puppen lengre ja...,men her har vi ingen valg - mme liker hun IHVERTFALL ikke Og JA, dette er ikke gunstig for produksjonen...her har det minsket betraktelig..., og pumping fungerer ikke !
Babykilo Skrevet 24. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 24. november 2006 Pupp før grøt kan vi prøve, men dette gjelder også ved måltider han kun får pupp. Jaja, det er vel sånn det er. De sulter vel ikke ihjel frivillig...
snull Skrevet 24. november 2006 #5 Skrevet 24. november 2006 Her gir jeg pupp først, men det gjør ingen forskjell.......! Her er det tenner på gang også, så jeg tror nok at dette har en sammenheng..,men slitsomt uansett
helinne Skrevet 24. november 2006 #6 Skrevet 24. november 2006 dette kan kalles puppenekt og du ammer helt normalt:) denne "puppenekten" er som regel forbigående. du bør ikke tvinge han på da dette kan føre til utvidet nekt, men tilby når han vil ha:) lykke til videre
SkRuLLa,Synnis&SpiRa Skrevet 24. november 2006 #7 Skrevet 24. november 2006 samme her.. men jeg merker at om natta når snuppa er døsig å trøtt, da er hun kun intressert i puppen.. for min del funker det på dagtid at vi ammer i et stille og rolig rom, gjerne mørkt også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå