Gå til innhold

Er det bare meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller klemmer jordmor veldig hardt på magen?

Hvem får sjekke vekten på bebisen og hvordan?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun klemmer hardt på meg også.Tror bebisen tåler det:)

Skrevet

Klemmer hardt her og... for å finne ut hvordan babyen ligger og sånn :-) Vektestimering kan du vel få om du skal på ny ut tett mot termin vel, eller overtid. Vet ikke hvor vanlig det er med det.. Jeg går selv på måling hver 2 uke, og får vite det.

Lykke til

Skrevet

Jeg var til ultralyd senest i går, og da tok legen mål av magen og hodet til babyen. Utifra det målte hun sånn cirka vekt som ungen har nå. Er 33 + 4 i dag. Antar at de må klemme hardt på magen for å kjenne etter hvordan barnet ligger og sånn, ikke noe farlig, de tåler mye!:-)

Skrevet

De vet vel hvor hardt de kan klemme, så jeg er ikke bekymret for det. De må jo klemme litt for å kjenne etter hvordan babyen ligger. Er vel forskjellig hvor vondt man syns det er. Synes legen min er mer hardhendt enn jordmor.

Skrevet

er 29 uker i dag og legen har ikke kjent på magen min enda. han bare måler sf og hører etter hjertelyden. Lurer sånn på hvordan lillegutt ligger.

Skrevet

Jeg tror ikke de begynner å kjenne etter leie før ut i uke 33-34 eller noe (rett på meg noen hvis jeg tar feil her). Jeg spurte jordmor sist jeg var på kontroll (uke 32) fordi jeg lurte på om hodet var festet, jeg hadde kjent noen stikninger. Så derfor kjente hun etter. Men hun sa at det var litt tidlig for det, og at de derfor heller ikke pleide å kjenne etter leie så tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...