Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 4 måneder og nå har jeg begynt å gi henne grøt. Hun spytter ut maisgrøten, men noe av havregrøten går ned, men hun spytter også opp noe. Har også prøvd diverse fruktpureer. Første gangen vi prøver noe nytt, går det ned, men ikke andre gangen. Det ser ut som om hun liker setttingen rundt matingen, så det virker ikke som om hun er plaget av at jeg dytter i henne mat. Hvor mye kan jeg "tvinge" i henne, synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burde ikke "tvinge" i henne noe. La det gå i hennes tempo,mange babyer trenger lang tid til å lære seg å spise grøt. Bare fortsett å prøv å gi henne litt,gjerne etter melk i starten så hun ikke er kjempesulten. :)

Skrevet

Det er så vanskelig å vite om hun liker det når hun alltid spiser det første gangen. Var litt upresis i stad, hun smaker rart på det hun får, og da gir jeg henne, men når hun begynner å spytte ut, gir jeg meg. Nå har jeg holdt på ei uke, og hun synes jo settingen rundt det er morsomt, så jeg er litt usikker på hva som er riktig go galt.

Skrevet

Flere som har synspunkter på dette?

Skrevet

Kanskje lurt å bare prøve en mat vare over en uke eller to når det skal introduseres noe nytt?? Sånn at barnet venner seg til en smak av gangen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...