Gå til innhold

Aerobic og spinning instruktør


Aug07+Mai10+Feb12

Anbefalte innlegg

Jeg er i 7.uke og jobber som aerobic og spinning instruktør, har mellom 8 og 12 timer pr. uke. Og lurer på hvor lenge jeg kan hold på før jeg må gi meg....

 

Lurer på om det er andre her som er/har vært i samme situasjon som kan fortelle meg om erfringene sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei=)

Veldig forskjellig hvor lenge folk holder på! Jeg hadde timer de første 5mnd, men så fikk jeg litt problemer m,med ryggen og måtte trappe ned.. trente da kun selv! Ville trappet ned til 4-6 timer per uke.. da kan du sannsynligvis holde på nesten tiden ut.. bedre det enn å trene for mye nå og ende som meg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Jeg også hadde timer(aerobic og step) til jeg var rundt seks måneder på vei og det gikk kjempefint....kunne kanskje holdt på lenger også, men det må sies at jeg ikke hadde så mange timer i uka som deg!!

Ellers var jeg ute og jogga da jeg var åtte måneder på vei...og på spinning en uke over termin, så der kan du sikkert holde på til du føder, hvis ikke noe gjør vondt! så stå på! det går ann og en føler seg jo så utrolig mye bedre av det:)...legen sa til meg at jeg bare måtte holde på så lenge ingenting gjorde vondt!

Jeg fikk ei jente i juli og hadde første time igjen i oktober etter en forsiktig opptrapping...kjempegøy å være tilbake, og jeg er sikker på at alt gikk så greit på grunn av treningen!

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

så kjekt at vi er flere instruktører her inne! Jeg har for tiden bare en fast time i uka, men er en del vikar, så det blir av og til opptil 4 timer i uka. (Mest step.) Trener også i tillegg; styrke, kondisjon og yoga.

 

Jeg merker at jeg blir raskere sliten, og har hørt at man ikke skal ha mer enn 75 prosent av makspuls. Jeg er vant med å presse meg skikkelig, så det er rart å måtte moderere seg! (Har faktisk aldri vært så opptatt av den pulsen før - jo hardere, jo bedre har vært mottoet...) Men nå er jeg mer i "vedlikeholdsmodus" enn i "bli enda sprekere-modus", i alle fall hva kondisjon angår. Trener så jeg blir sliten, men ikke til jeg ligger halvdød på gulvet og peser...

 

Jeg tror det beste er å høre på kroppen. Jeg merker stor forskjell de dagene etter en dag jeg ikke har fått trent - er myyye trøttere da!! Når jeg har fått trent, er jeg som regel helt fin (unntatt i dag, av en eller annen grunn. Håper ikke dette er en ny trend...) Tror nok du skal kunne holde det gående så lenge det ikke kjennes "feil".

 

Men samtidig må vi huske på at vi ikke skal være "superflinke" også til å være gravide (mitt inntrykk er at sånne instruktørjenter ofte er "flinke piker"). Hvis du ikke orker å ha en eneste time, er det faktisk helt greit. Jeg skal fortsette så lenge det kjennes greit ut, men har ikke tenkt å presse meg til å gjøre noe som kjennes feil.

 

Lykke til! :)

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

Jeg hadde 4 timer per uke gjennom hele svangerskapet. De siste to ukene hadde jeg kun to timer, men jeg hadde step-time dagen før termin. Ville trappet ned litt etterhvert hvis jeg var deg - men tror det er bra både for deg og babyen at du holder koken. Lykke til!

 

Jeg har selv opplevd at kroppen henter seg ufattelig lett inn etter fødsel ( fødte for nesten 2 uker siden), og jeg håper og tror at det er fordi jeg har holdt meg i form hele veien.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jøss. makan til mange instruktører da :)

Selv kastet jeg opp i 4 mnd så jeg trente kun fra 4-7 mnd.

 

Men 8-12 timer er jo alt for mye når du er gravid.

Men det kommer jo også ann på intensiteten. 8 tim er yoga er feks greit.

Har du Harde timer? A2-A3 og 90minutters timer, evt timer med hopp bør vel de lukes ut til en viss grad.

 

Men er du instruktør kjenner du nok når ryggen ikke klarer påkjenningen noe særlig lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber mest som instruktør i styrkeavdelingen, men har hatt en danceaerobic time frem til for 1 uke siden.. ( er 18 uker nå bare )

 

jeg hadde vondt i bekkenet resten av dagen hver gang jeg hadde hatt time, så det var nok best å gi seg. det skal nevnes at jeg hadde bekkenløsning sist jeg var gravid, men har ikke fått det enda denne gangen.. derfor valgte jeg å kutte det for å kanskje utsette ny bekkenløsning så lenge som mulig..

Jeg jobber fortsatt som instruktør i styrkeavdelingen da!!

 

M-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sykemeldt etter 8 uker og trente ikke på 8mnd.....frustrerende!

Fødte tvillinger for 4 mnd siden og startet opp etter 8uker,men kroppen føltes rart helt til det var gått 3 mnd.....men hadde jo keisersnitt da. Er i gang med morbarn- timer nå og det er kjempe moro. Skal være vikar fremover og stå på sommertimeplanen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I styrke avdelingen kan du holde på en stund, men om du skal Spotte folk bør du være litt obs på at ting kan komme litt brått på.

 

Lykke til da..Ta vare på kroppen ved å gå litt turer og svømme da vel :) Aerobicsalen venter på deg etter fødselen vettu .

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lik erfaring som deg da jeg ventet 1 .mann for ca 5 år siden. Trappet gradvis ned da jag var ca 18 uker på vei og og 7. og 8. mnd hadde jeg 3-4 timer (rolige nybegynnertimer) samt spinning pr uke. Den siste mnd trimmet jeg selv ved å gå turer, sykle og trene lett styrke. Hadde ikke bekkenløsning og alt gikk fint, fødsel også. MEN 10 uker etter fødsel prøvde jeg meg på å ha noen få vikartimer i aerobic igjen, DUMT. Har sllitt med bekkenløsniing siden! Svangerskap nr 2 (20 mnd mellomrom mellom fødselene) var et helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...