Gjest Skrevet 24. november 2006 #1 Skrevet 24. november 2006 vår gutt på 3 mån sovner i 19 tiden hver kveld. så våkner han i 02-03 tiden for mat. jeg kjenner at det tar kreftene mine med denne nattmaten i og med at broren hans på 2 1/2 ikke sover noe bra for tiden. han våkner ofte om nettene. har fundert på om vi bare bør ta babyen opp og fylle på forrådet da vi legger oss i 22-23 tiden.. er det lurt eller ikke mån tro?
jojjo Skrevet 24. november 2006 #2 Skrevet 24. november 2006 Gjør det noen ganger jeg, men venter til jeg rengner med at hun er interessert i puppen, altså lar det gå sånn fire timer. Har gått greit det
Hoppetussa Skrevet 24. november 2006 #3 Skrevet 24. november 2006 Jeg vet at mange gjør det. Du kan jo også prøve å forskyve leggetiden litt, for han sover jo pr definisjon "hele natten"(6-7 timer), selv om han våkner midt på natten. Da får dere ikke kvelden for dere selv, men hvis det er viktigere å få sove, hadde jeg gjort det slik. Jeg legger meg med jenta mi(eller kort tid etter) i ti-tida, da sover vi stort sett til seks om morgenen.
Gjest Skrevet 24. november 2006 #4 Skrevet 24. november 2006 vil helst ikke det helelr, er kjempeglad for at han sover så godt om kveldene.. jeg trenger noen timer uten barn for å hente meg inn:-) men skal vurdere om vi kanskje snart skal legge litt maisgrøt pulver i flasken hans om kvelden slik jeg har lest at en del gjør m gode resultater. eller å vekke han nåe vi legger oss.. problemet er vel bare at jeg er redd for å skape en vane hos han. det beste er vel å la han styre dette helt selv, men når det mangler på søvn er man jo helt desperat!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2006 #5 Skrevet 24. november 2006 Jeg syns vel egentlig du forlanger litt vel mye av en 3mnd gammel baby,men......
S Skrevet 24. november 2006 #6 Skrevet 24. november 2006 Jeg gjør det, og har gjort det i en måned nå. Poden sovner i mellom sju og åtte om kvelden, og får mat rundt elve (nesten i søvne da:)). Han sover da til rundt klokka seks. Når jeg ikke gjør det våkner han og vil ha mat rundt klokka to om natta. Han er fire måneder.
Mikroline Skrevet 24. november 2006 #7 Skrevet 24. november 2006 Jeg ville ihvertfall heller ha vekket baby ved min leggetid enn å begynne med grøt allerede ved 3 mnd. Jeg skjønner at du er sliten, men det er jo svært vanlig at babyen ønsker mat om natten helt frem til 6 mnd alder, så jeg er enig med innlegger som sier at du kanskje forventer litt mye av din lille sønn. Jeg har en sønn på 3.5 mnd, og han sover stort sett hele natten uten mat, men så legger han seg heller ikke før klokka 22.00.
Gjest Skrevet 24. november 2006 #8 Skrevet 24. november 2006 poenget er vel at han HAR sovet uten mat i lenger perioder til for et par uker siden og at han nå er begynt våkne oftere. det er jo et tegn på at han trenger mer mat. siden han bare får mme er det jo også en øvre grense på hvor mye han kan få. jeg har slett ikke tenkt begynne gi store porsjoner m grøt. men så var det heller ikke det jeg spurte om da, det jeg lurte på var om noen hadde erfaring m å vekke og gi et lite ekstra måltid om kvelden for å få mer søvn om natten.
Mikroline Skrevet 24. november 2006 #9 Skrevet 24. november 2006 Beklager hvis du følte at jeg kritiserte deg, det var ikke meningen:) Jeg mente egentlig bare at jeg synes det er greit å vekke baby for mat før man legger seg, jeg tror neppe de har noe vondt av det. Dersom man begynner med grøt på kvelden, risikerer man vel at de våkner av vondt i magen i stedet? Så jeg ville ihvertfall prøvd å forskyve nattmåltidet med mm/mme til 22-23 før jeg begynte med grøt. Lykke til! Jeg forstår godt at du trenger noen ekstra timer ubrutt søvn når du også har to små å ta vare på.
animal Skrevet 24. november 2006 #10 Skrevet 24. november 2006 Jeg ville bare prøvd, så ser du fort hvordan resten av natten blir. Jeg ville nok ikke gjort det, men så har ikke jeg flere barn enn henne da. Skjønner at det blir anderledes, storebror trenger jo også litt overskudd av mamman sin.
Gjest Skrevet 24. november 2006 #11 Skrevet 24. november 2006 takk for svar jenter:-) er godt med andres synspunkter på ting og tang, til tross for at man kanskje ikke alltid er enige! får se hvordan vi gjør det ikveld, kjenner det hadde vært godt med ihvertfall en gang mindre å våkne i natt..
Sessa ruger igjen... Skrevet 24. november 2006 #12 Skrevet 24. november 2006 Dette lurer jeg på om jeg skal begynne med også. De kveldene jeg har ammet henne i 23 tiden har hun sovet til 4 før neste måltid og så sovet til 7/8. Men samtidig tenker jeg jo at hun bør få sove i fred. Når hennes siste måltid for kvelden er i halv åtte eller halv ni tiden våkner hun i 2 tiden OG kl 4. Hvis jeg bare hadde klart og kutte ut 4 måltidet hadde jo det vært greit, for hun kan umulig være så sulten da. Problemet er at jeg er så trøtt da at jeg ikke klarer å tenke klart og da putter jeg heller inn puppen (= garantert søvn) i stedet for smukken (= antagelig må jeg stå opp flere ganger og smukke før hun er helt i la la land). Men du verden så stor forskjell det er på å våkne en gang om natten og å våkne 2 ganger.
Gjest Skrevet 24. november 2006 #13 Skrevet 24. november 2006 ja, det har du så rett i! og om du da plusser på fire-fem ganger til for besøk hos storebroren hans så skjønner du nok at jeg også er despo etter mer søvn:-)) prøver dette ikveld jeg, så ser jeg hva som skjer! MÅ sove litt!!
hillan78-Gutt.2/4-06 Skrevet 24. november 2006 #14 Skrevet 24. november 2006 At du får 3-4 timer sammenhende søvn med en gang du legger deg før du eventuelt må opp igjen, bedrer den totale kvaliteten på søvnen din.......så jeg ville bare prøvd. Men hjelper kanskje ikke så mye hvis den andre småttingen skal våkne i løpet av de 4 timene da:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå