SpongeBob Skrevet 24. november 2006 #1 Skrevet 24. november 2006 I dag hadde jeg store planer om en lang og sløv morgen hjemme før jobb, så da våknet selvfølgelig LilleTorpedo kl 0515 og var totalt klar for å starte dagen. Fikk strukket det til ti på seks, men da var jeg så våken allikevel at jeg bare ga opp. Så her sitter jeg i morgenkåpe, skal rydde litt klesvask og slikt før jobb. Ikke akkurat den sløvingen jeg hadde planlagt, men... I morgen drar vi til byen for å besøke mammaen min - gleder meg til to dagers oppvartning og barnepass gitt!
DiddiDaddi Skrevet 24. november 2006 #2 Skrevet 24. november 2006 Godmorgen ) Tidlig start her også i dag, ingen liten torpedo som er skyld i det, derimot en liten turbo i magen som tydeligvis ville jeg også skulle være våken fra kl 06 ) Koselig måte å våkne på da, det blir vel heller en liten blund etterhvert. Utpå formiddagen skal min kjære kjøre avgårde for å besøke en kamerat, blir borte til søndag. Litt kjedelig, men jeg har "jaget" ham avgårde - mye bedre at han tar turen nå enn når lillesnuppa har kommet. Har litt diverse planer for helgen, så tiden går nok fort. Skal blant annet få skrevet testamentet og samboeravtale på en ordentlig måte, vi skrev kladd sammens i går. Det var jammen på tide vi tok tak i det (har vært et utrolig tiltak), men er veldig fornøyd med at vi endelig fikk det gjort ) Har også et spørsmål til mine erfarne medgravide. Det kjennes ut som snuppa i magen har klart å få tak i en av strikkepinnene mine, og nå tester hun veien ut med den. Seriøst vondt...auau! Hva er det som stikker så nedover der, er det nerver hun treffer? Kan det være hodet hun driver på å fester? Eller er det kanskje bare en strikkepinne...)
bobby - nr 2 i juli Skrevet 24. november 2006 #3 Skrevet 24. november 2006 God morgen, jenter. Så flink du er som har fått ordnet samboeravtale og testamente, Stine. Det har vært planen vår å få ordnet dette i flere år nå, men som du sier, det er et så tiltak. Vet ikke hvorfor, egentlig, tar jo ikke lang tid når man først gjør det. Får se om vi får ordna det før den lille i magen kommer ut... kanskje i helga! Kjenner meg igjen i strikkepinnebeskrivelsen, ja. Tror bare det er at de presser hodet nedover, og treffer noen nerver. Hos meg har hodet vært festet lenge, men jeg har fremdeles disse stikkende smertene. Varer heldigvis bare noen sekund, for det er ikke særlig behagelig. Ha en fin dag alle sammen!
konvall Skrevet 24. november 2006 #4 Skrevet 24. november 2006 Hei på dere... Sitter her og sløver litt før en skal ta fatt på dagens gjøremål... Må få vasket bilen igjen før kulda kommer, helgehandelen må taes, kjøpe meg foodprosessor og ny stor kakeboks i dag. Skal bake litt til i helga... Ang stikkingen dere prater om, noe det generellt blir pratet mye om på klubben, så sa jordmoren som dere også sier, at det er hodet som går nedover i bekkenet... ellers.........endelig fredag sier jeg.. gleder meg til tv kvelden min.. Eneste dagen jeg okkuperer tvn.... har ikke bestillt fødsel i kveld, heller ikke mellom åtte og ni på tirsdagskvelden. Da er det jo bonderomantikk......finalene må sees... Skjer det noe så får en føde forran tvn.......... Mulig et snev av avhengighet????????? Ha ein strålande dag piker så hørast me......
DiddiDaddi Skrevet 24. november 2006 #5 Skrevet 24. november 2006 Hehe...kjenner igjen det med en smule avhengighet av et par program ) Fredager er hellig her i huset, og det samme tirsdag med bonderomantikk! Da jeg måtte en tur innom føden på sjekk på tirsdag ventet jeg med å ringe dem til etter Bonderomantikk var ferdig...så mye hastet det da ikke ) Ha en riktig fin dag dere også!
SpongeBob Skrevet 24. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 24. november 2006 Da har jeg kommet meg på jobb, er ferdig med morgenkaffe og slikt og endelig foran PCen. Lite motivert som vanlig, men har i alle fall dagens program skrevet opp på gul-lapp ved siden av skjermen, så her er det ingen unnskyldning! Hva er det på TV i kveld, i grunn? Gubben er nesten alltid hjemme på fredager, så da ser vi lite TV (og det er _ikke_ jeg som har fjernkontrollen...) - er jo redusert til NRK1 etter vind forrige helg, så det er vel ikke mye tilbud. Tenker jeg slenger på en DVD om tv-trangen skulle melde seg;-) Og i morgen skal jeg til Bodø en tur, besøke mamma og få sett litt til min elskede. Shoppe litt kanskje? Kose meg skal jeg i alle fall!
DiddiDaddi Skrevet 24. november 2006 #7 Skrevet 24. november 2006 Fredag er en travel tv-dag ) Starter først med Skal vi danse, finale i dag! Deretter Nytt på nytt, Først og sist, resultatene fra Skal vi danse og tilslutt Senkveld med Thomas og Harald...og etter det er en utslitt og det er på tide å hoppe til køys ) Hehe...fredagskveld er late og fine kvelder! Koselig å ta seg en tur til Bodø da, kos deg med litt oppvartning hos mammaen din! Shopping er jo alltid artig da...men er redd lørdag i Glasshuset er mer enn jeg orker for tiden! Sist jeg var der, var til og med en fredag, ble jeg til slutt gærn! Sa skikkelig høyt "h******* ungdom", de bråkte og hoppet og styret rundt...hehe, måtte flire etterpå....hvor gammel har jeg egentlig blitt?!?
SpongeBob Skrevet 24. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 24. november 2006 Nei, dere gamle førstegangsfødende... Vel, ka-ping og jeg diskuterte nå i går hvorvidt det var det gedigne inntaket av skummet melk som hadde gjort oss til sånne sure, gamle kjerringer, så bare vent til du går med nummer to i magen;-) Men nei, det er nok ikke primært Glasshuset jeg kommer til å tilbringe tid i - det med shopping er vel mer ønsketenking. Synes ikke jeg finner noe jeg trenger heller! Hos meg går visst det berømte "redebyggingsinstinktet" mest ut på at jeg har lyst til å kaste ALT som ikke er i bruk tl enhver tid... Kanskje vi skulle tatt oss et lite mini-BiM-treff siden jeg har barnevakt og du har sendt samboeren på tur? Eller sier kynnerne stopp til det meste?
selfangerkjerringa Skrevet 24. november 2006 #9 Skrevet 24. november 2006 apropos melk så fikk jeg en skikkelig nedtur igår... tom for skummamelk, ba gubben kjøpe mer på vei hjem - men den jævla forp"#¤%& drittbutikken var TOM FOR SKUMMAMELK igjen!!!! Det er omtrent tiende gangen siden vi flytta hit, jeg kødder ikke! Så her sitter jeg og tvinger i meg ekstra-lett Det er IKKE det samme!!!!!!!!! Kjenner blodtrykket stiger faretruende her...
SpongeBob Skrevet 24. november 2006 Forfatter #10 Skrevet 24. november 2006 Se - dere _skulle_ ha kjøpt ekstra på tirsdag. Dårlig gjort! Selv sitter jeg her med halsbrann og angrer på at jeg ikke drakk min vanlige halvliter til frokost...
selfangerkjerringa Skrevet 24. november 2006 #11 Skrevet 24. november 2006 Angående fredagskvelder, sløvhet og tv-titting må jeg innrømme at det ikke fungerer helt sånn her... med ei lita jente i barnehagen hver dag så blir liksom ettermiddagene litt hellige. Vi leker og koser, leser eventyr og rydder sammen - og gjør klart til babyen skal komme. Først etter kl åtte (og kanskje til og med så sent som halv ni siden det er helg) er det voksentid, og det tar gjerne en liten time med husarbeid og pusling før vi kan sette oss godt til rette og ta kveld MEN jeg klager ikke - hun gir så mye av seg selv at jeg sitter igjen med mer energi enn en skulle tro.
DiddiDaddi Skrevet 24. november 2006 #12 Skrevet 24. november 2006 Sponge: et mini Bim-treff hadde vært veldig koselig ) Kunne jo tatt oss et kafebesøk kanskje? Kan sende over mobilnummeret mitt på MSN, også kan du bare ta kontakt når det passer i løpet av helga. Så gøy å få møte noen av twilighterne ) Dette med skummet melk og melk generelt kjenner jeg meg lite igjen i...tåler ikke melk heller (akkurat som nøtter som kom opp i går, og diverse annet godt) så her går det i kalktbl, så ikke snuppa skal stjele alt fra beina mine - vil jo ikke bli en beinskjør gammel førstegangsfødene ) Tyggetbl med kalk kan ikke akkurat anbefales...men i det siste synes jeg nesten det smaker litt som LoveHearts...sier vel litt om godteribehovet her, hehe! Dessuten stagger det halsbrann - to fluer i en smekk! Ang eldre førstegangsfødene...skrev et brev i går om opplevelsen på føden her om dagen, mest for å få ut mitt eget gruff...men nå lurer jeg litt på om jeg skal sende det til avd.jordmoren. Liker egentlig å si ifra når jeg føler meg urettferdig og dårlig behandlet, og da kunne jeg jo fått en respons når jeg skal på innskrivningssamtalen. Hva ville dere gjort? Er det for dumt å sende klagebrev? Kan jo selvfølgelig ta det muntlig når jeg er der, men hormonelle meg vil nok ikke få fram så mye mellom gråtetoktene da )
selfangerkjerringa Skrevet 24. november 2006 #13 Skrevet 24. november 2006 Jeg syns IKKE det er dumt med klagebrev. Det er viktig med tilbakemeldinger, for å kunne forbedre tilbudet. Dessuten ahr du et godt poeng - hvis det skrives ned så slipper du å sitte og grine mens du prater, hehe
SpongeBob Skrevet 24. november 2006 Forfatter #14 Skrevet 24. november 2006 Og ikke minst, det havner i mappa til legen, så de har det hvis det kommer flere klager på henne...
DiddiDaddi Skrevet 24. november 2006 #15 Skrevet 24. november 2006 Oki jenter, takk for støtten ) Da tar jeg jammen å sender det avgårde i dag. Innskrivningssamtalen er jo bare 1 uke unna...litt snålt, betyr jo faktisk at fødselen nærmer seg!!
rahi Skrevet 24. november 2006 #16 Skrevet 24. november 2006 Skal ikke undervurdere betydningen av å få sagt fra om ting - selv om en i noen tilfeller vet at det ikke fører til annet enn at man får ut velbegrunna irritasjon eller sinne! Er til vanlig ikke spesielt filnk til å si i fra til vanlig, men har fått god hjelp av svangerskapshormonene:) Har gjort meg noen gode erfaringer med det og begynner virkelig å få sansen. Så deilig å få det ut og istedet for å gnage på det i lange tider etterpå. Stod i kø på Ikea for en tid siden. Èn kø som delte seg i to rett foran kassene. Stod der i skillet og ventet på hvilken kasse som så ut til å bli ledig først, hvorpå jeg kjenner flere små dytt i ryggen. Snur meg og spør dama bak "DYTTER du?" ( med handlevogna). Ja - jeg lurte på hvilken kø du står i, svarte hun! Jeg gav henne en lekse om vanlig høflighet og muligheten for å bruke språket i stedet. F.eks "unnskyld hvilken kø står du i?" Hun sa ingenting - ble forhåpentligvis nokså flau. Var jo frekt av henne, men det som var helt topp var å få sagt ifra. Blir vanligvis bare paff og sier ingenting...
rahi Skrevet 24. november 2006 #17 Skrevet 24. november 2006 Forresten; innskrivingssamtale. Er det vanlig? Var ikke på noe slikt sist og ikke hørt noe om det denne gangen heller( bor i Bergen). Er det kun dersom det er spesielle ting en vet om på forhånd i forbindelse med fødselen? Har akkurat samme fredags-tv-løypa som deg Stinemor
SpongeBob Skrevet 24. november 2006 Forfatter #18 Skrevet 24. november 2006 Trodde da man stort sett dro på innskrivingssamtale? Var i alle fall på det sist, ca én mnd før termin. Fikk snakke med JM på føden, ble vist rundt osv. Dessuten spurte hun om jeg hadde spesielle ønsker eller planer og noterte i journalen som lå klar da jeg kom tilbake for å få ungen. Veldig greit i grunn, fint å vite litt om hvordan det ser ut osvsiden fødeavd ikke er stedet jeg tilbringer mest tid til vanlig...
Gjest Skrevet 24. november 2006 #19 Skrevet 24. november 2006 Endelig fredag!;-) Her har det gått i ett idag. Er i innspurten med å fraskrive meg arbeidsoppgavene mine på jobb nå, og det blir litt møtevirksomhet av det. I tillegg er det få folk på jobb idag, så her er det litt stress. Lang dag på jobb har jeg også, men dette er den siste fredagen jeg jobber i år! Hurra... Av andre høydepunkter denne helga, er jo at "gubben" kommer hjem etter å ha vært hele uka borte, i morra er det julebord med "syforeninga", og søndag har vi hele dagen fri. Vanligvis reiser mannen i huset søndag ettermiddag, men denne helga blir det ikke før på mandag. Deilig!;-)
SpongeBob Skrevet 24. november 2006 Forfatter #20 Skrevet 24. november 2006 Hurra, min kjære ringte akkurat og fortalte at han kommer hjem i kveld allikevel! Noe så koselig, fikk til og med overtalt ham til å ta tidlig-båten, så han får vært litt sammen med LT før han blir for trøtt. Så får jeg selskap på båten til byen i mogen også, dette er jo bare glimrende!
selfangerkjerringa Skrevet 24. november 2006 #21 Skrevet 24. november 2006 Ikkeno innskriving på meg i hvert fall... lurer litt på hvorfor! Jeg og vil ha!
DiddiDaddi Skrevet 24. november 2006 #22 Skrevet 24. november 2006 Her er det vanlig med innskrivning, fikk timen allerede da jeg var på den ordinære ultralyden. Jeg og Sponge hører jo til samme sykehus da, så mulig det bare er her hos oss? Jeg gleder meg ihvertfall til å snakke med jordmor og få omvisning + ta opp evt ønsker i forbindelse med fødselen. Er jo et fint tilbud, så synd om ikke det er vanlig overalt.
SpongeBob Skrevet 24. november 2006 Forfatter #23 Skrevet 24. november 2006 Ja, jeg fødte jo der sist, og innskrivinga var vel det mest positive med hele opplevelsen;-) Kjempetrivelig JM som hørte hva jeg sa og stilte fornuftige spørsmål om hva jeg tenkte osv. Skjønte også at det hun noterte ned ble tatt hensyn til da jeg så kom tilbake. Så ikke vær for bombastisk om noe som helst, har hørt om de som sa på innskriving at de ville føde "naturlig" og dermed ikke fikk epidural selv om de ombestemte seg - JM hadde ikke tilbudt det da det var aktuelt siden hun hadde sagt hun ikke ville!
Gjest Skrevet 24. november 2006 #24 Skrevet 24. november 2006 De har vel ikke råd til det i Helse-Midt-Norge, vel.... Jeg vet ikke engang hvor jeg skal dra når fødselen setter igang.... Går ikke til JM denne gangen, så ingen "guided tour" på meg iallefall. Har fått med meg at det er 2(?) innleggelser, og jeg tror jeg skal på Vest....det er det hele.
DiddiDaddi Skrevet 24. november 2006 #25 Skrevet 24. november 2006 Godt tips! Hadde tenkt å si at jeg tar alt som det kommer, at jeg ønsker det mest mulig naturlig, men siden jeg ikke vet hva jeg går til hører jeg på kroppen min og på rådene til jordmor. Kanskje det er best å ikke nevne ordet naturlig da... Jeg blir vel så uglesett etter klagingen at det ikke blir nå ekstra hjelp til meg uansett ) Skryter av føden i brevet da, er jo legen jeg klager på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå