Gå til innhold

Trenger bare litt TRØST og HJELP:)

Lykketrollet 42pp, 15pp e. MA

Anbefalte innlegg

Bare lurer på en liten ting jeg.... Hvor lang tid tok det før dere ble gravide igjen etter MA? Og fikk dere noen anbefalinger om å vente med sex...? Må man få igjen mensen før man kan bli gravid igjen? Og hvor stor er sjansen for å miste igjen..? Vet dette er menge spørsmål, men har det så vanskelig nå..... Hadde vært en stor hjelp om noen ville svare... :)

Mange klemmer til dere alle:)

Fortsetter under...

Kjære MA-ikke mamma....:(

Trist at du har vært gjennom en ma...

Vet at du har en del tanker i hodet nå, ja. Og min erfaring er at informasjonen fra sykehuset ikke er så veeeldig utfyllende. Et ark med tekninske detaljer, that's it.

Har akkurat vært gjennom en ma selv. Er sååå lei meg. Men, det er bare å stå på og prøve igjen! Noen sier du bør vente en mens, da er det lettere å sette termin til neste fødsel dersom du er så heldig å bli gravid igjen med en gang. Og det kan kanskje være lurt å tømme livmoren helt før det er på'n igjen. Hadde du utskrapning, eller?

Mange blir gravide igjen veldig kjapt etter en ma, og det går bra for de fleste. Heldigvis!

Etter utskrapning bør du vente 2-3 uker med samleie, fordi det er fare for infeksjon. Føler ikke jeg har tid til det, men... Vil ikke ha noen infeksjon, så det er vel bare å vente... Dersom du ikke hadde utskrapning, tror jeg bare du bør vente til blødningen er over.

Jeg har mistet 6 ganger nå, og det har aldri gått mer enn 7 mndr før jeg har blitt gravid igjen.

Håper det går bra med deg, at du har gode venner og familie rundt deg som kan støtte deg. Og så har du jo oss her inne, det er veldig god hjelp, syns jeg. Noen som forstår akkurat hvordan det føles. For det føles helt utrolig urettferdig og tomt!!

Ønsker deg lykke til videre :o)

Klemmer fra

Kjenner meg igjen... sender klem.

Hadde selv en ma i sommer, hadde ikke noe symptomer, det ble oppdaget på privat UL i 8 uke. Ble henvist til sykehus og fikk utskrapning. Hadde ikke noe blødning eller smerter verken før eller etter. Opplevde det psykisk tungt og gråt mye.

Ble anbefalt å vente en mens til å begynne å prøve igjen. Vente med sex i 2 uker, samme med bading (infeksjonsrisiko). skal heller ikke bruke tampong ved blødning.

Både sykehuset og fastlegen min var opptatt av at jeg ikke måtte henge meg opp i det som var skjedd og tenke positivt fremover.

Informerte om at dette skjedde ved så og så mange svangerskap..... at det var ganske vanlig å oppleve ma eller sa.... , betyr ikke at noe er galt med deg og din kjære.... osv.

Disse ordene hjalp meg INGENTING der og da, jeg opplevde det heller som om jeg ikke ble tatt på alvor og at min sorg ble ignorert.

Etter den første uken begynte disse ordene å hjelpe og jeg/vi tenkte positiv og fremover.

Etter nøyaktig 1 mnd fikk jeg mensen, etter det har jeg ikke sett mere til tante rød! Er nå 16 uker på vei, ul ved 12 uker var en nydelig opplevelse.

Tenker selvsagt på at noe kan skje, det vil en vel alltid gjøre???

Lykke til videre.

• 3 uker senere...

åh. hadde ma. å fikk høre at dette er helt vanlig. men det føles ikke vanlig. d føles faktisk helt jævlig. å d er ikke vanlig for meg. har mistet to ganger. jeg gikk helt til uke tolv før privat ultralyd viste at jeg hadde ma. noe jeg tiligere har kaldt sa. tenk at jeg har gåd rundt med en dø baby i magen så lenge... uh...

Hei..

Jeg har også nettopp hatt en MA..På grunn av at blødningene tok seg opp igjen, var jeg på sykehuset i stad for å skjekke..Jeg hadde fortsatt endel blod igjen i livmora..er sååå lei av å bli påminnet om dette hver gang jeg går på do..Har bare lyst til å slutte å blø, for å få dette litt på avstand.

Jeg var 11 uker da MA ble oppdaget.

Men jeg fikk stilt endel spørsmål der opp idag.

Og jeg ble anbefalt å vente med å prøve til jeg hadde hatt en menstrasjon. det var fordi livmora skulle være klar igjen. Og jeg spurte også om risikoen for at vi kunne miste igjen..Og da sa hun at når og hvis vi ble gravide igjen, stilte vi på blanke ark. Og det kunne mest sannsynlig gå bra, men at sjangsen for miste alltid vil være der. =( Uheldigvis.. Hun sa også at sjangsen for å bli gravid er etter en SA eller MA var større faktisk, fordi kroppen har ett hormon i seg da.

Så det er jo ett lite lyspunkt for min del hvertfall..Men det er jo bare tiden som kan gi oss det rette svar!

Jeg vil også takke alle her inne som tar seg tid til å svare på innlegg. Dere er til stor hjelp. Og jeg hadde ikke klart dette, om jeg ikke kunne delt det med en gjeng fantastiske jenter!! =)

Kjempe lykke til alle sammen! Håper dere som er gravide får ett fantastisk og vellykket svangerskap..Også håper jeg at dere prøvere får ønske deres oppfylt!!

Stor klem!!

Hadde en MA i uke 13, men fosteret var nok dødt fra 8 uker. Var en tung periode for oss og jeg vet jeg stresset litt med å bli gravid igjen, men ble det først når kroppen var klar for det. Tok ca 3 mnd. Hadde ett par normale menstruasjoner før jeg ble gravid og i ettertid tror jeg nok det var bra, for jeg var nok ikke klar før det hverken psykisk eller fysisk.

Nå er jeg i uke 34 med tvillinger så lykken er stor.

Lykke til, det ordner seg. Men mitt beste tips er å ikke stresse med det, for når kroppen er klar for ett nytt svangerskap vil du bli gravid...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...