buggi med 2 jenter Skrevet 23. november 2006 #1 Skrevet 23. november 2006 Jeg klarer desverre ikke amme grunnet at det gjør så utrolig vondt ,samt at hun ikke vil ta puppen i det hele tatt. For øyeblikket pumper jeg meg og har rikelig med melk. Begynner å få et lager i fryseren. Jeg kommer ikke til å forsøke å amme igjen. Har forsøkt alt som kan forsøkes og nå vil jeg heller forkusere på å kose meg med datteren min istedenfor å stresse både meg og henne opp hver gang det er et måltid. ( ble veldig mye grining fra begge sider under måltidene) Det jeg lurer ¨på om det er noen andre som har erfaring med "bare" å pumpe. Hvordan gjorde dere dette? hvor ofte? Var det velykket? Hvor lenge gjorde dere det? Setter stor pris vist noen der ute kunne svare meg:)
Gjest Mamsidaisy Skrevet 24. november 2006 #2 Skrevet 24. november 2006 Har en god venninne som fikk barn samtidig med meg og vi har delt gleder & noen tårer både titt og ofte :-) Ammingen vår har vært hard jobbing! Hennes baby ville ikke ta puppen i det hele tatt og hun måtte ta frem pumpa. Vi var begge erfarne "pumpere" fra første barn, så dette var ikke noe nytt, men slitsomt forsåvidt. Tar jo mye lengre tid. Til hvert måltid fikk baby melk fra forrige pumping, så sovnet baby og mor pumpet til neste måltid. Med mating ca hver 3. time ble det jo mye jobb, men hun lot alt annet ligge og konsentrerte seg om å "ta livet som det kom" som hun sa. Innimellom forsøkte hun å la baby suge på puppen jevnlig og det gikk faktisk bedre og bedre etter hvert. Etter ca 2,5 måned begynte hun å bli rimelig lei av pumpingen og fant ut at hun egentlig hadde mest lyst til å kaste hele pumpa i skapet. Som sagt så gjort. Pumpa ble lagt bort, hun ammet & ammet & ammet de neste par dagene, lot hus være hus og mannen gjorde alt annet. Plutselig gikk ammingen som en drøm og hun storkoste seg med det. Min erfaring er at pumping går kjempefint, men man blir jo ganske lei etter en stund. Dersom du da har lyst til å prøve puppen igjen går det an, eller så kan du jo begynne med mme. Anbefaler også ammehjelpen på det varmeste. Fikk masse hjelp derfra med mitt første barn som var en skikkelig pingle til å suge. Med ham delvis ammet & pumpet jeg de første 6-7 ukene før han til slutt klarte å bare spise pupp.
ღprinsesse&prins&prinsesseღ Skrevet 26. november 2006 #3 Skrevet 26. november 2006 jeg har gode erfaringer når det gjelder pumping. jeg pumpet i hele ti mnd, ville ha pumpet et helt år men den lille ville ikke ha mm mer. ti mnd var ok. i begynnelsen pumpet jeg meg ca hver 3. time men etter et par mnd pumpet jeg om dagen men ikke om natta. det gikk fint,, både mamma og baby var fornøyde. amminga fungerte ikke bra og derfor pumpet jeg det er bare å prøve seg ut. hvis det ikke funker så er det bare å kjøpe mme, mange friske barn som har vokst opp på mme:-) ikke noe galt i det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå