Gå til innhold

Har noen av dere tenkt..

mira05¤mammaen til Ingeborg¤

Anbefalte innlegg

...å føde i vann? Jeg vurderer det sterkt, men er førstegangs og har jo egentlig ikkepeiling på hva jeg går til..;) Var på omvisning på føden i kveld, og fikk se ei veldig ålreit fødestue med et kjempefint føde"kar". Jeg skrev meg opp på liste for å bli vurdert om jeg er "egnet", og det regner jeg med at jeg er. Tror nok jeg vil søke om, og prøve, det. Lurer egentlig på om noen andre har tenkt samme tanken, eller kanskje noen har født i vann før? Kunne tenke meg å høre litt, dele litt tanker?! Det er jo det som er så fin-fint med desemberklubben!:)

Håper på noen svar i morra, for dette ble vel kanskje litt i seneste laget..?;)

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7210056-har-noen-av-dere-tenkt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg ønsker meg inn på grønn stue på riksen m stort badekar og kun m vann varme og akupunktur som smertestillende..! du må jo ikke bestemme de om du vil i karet på forhånd - du kan prøve det (etter at riene er ordentli i gang og om ...ikke vannet har gått er det slik..tror jeg..eller gjelder det bare om hodet ikke er festet...?hmm) om du ønsker og kanskje liker du det kanskje ikke.. jeg vil gjerne prøve om jeg får muligheten!

jeg vurderer å føde i badekaret... men det kommer litt ann på hvilken avdeling jeg kommer inn på på sykehuset, siden jeg er med i en undersøkelse ved fr.stad sykehus så bestemmer dem hvilken avdeling jeg skal føde på...

Jeg har også vurdert å føde i vann. En venninne av meg har gjort det begge gangene og synes at det er helt supert. Alt "mykner" liksom opp litt mer og hun har ikke sprukket eller noe... Fristende, men jeg får se hvordan det blir når vi kommer til sykehuset og fødselen er i gang. Synes at det er vanskelig å planlegge alt for mye.

Jeg har prøvd badekaret til smertelindring, men synes vel egentlig ikke at det var så veldig fantastisk. Poenget er at vannet må dekke magen, det betyr et høyt badekar, jeg er ganske høy så badekaret ble litt i minste laget for meg - liten bevegelsesfrihet. Jeg fødte ikke i vann, men gikk litt til og fra et par ganger.

Uansett er det jo verdt et forsøk, men smertene blir jo ikke særlig mindre om man er i vann eller ikke - kanskje man klarer å slappe av bedre, men riene er jo like intense likevel.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...