Gå til innhold

ang det å legge på seg når man er så heldig å ha blitt gravid...

Anbefalte innlegg

gruer dere dere ikke til det, eller tenker dere ikke på det?

hvor mye er det egentli vanli å legge på seg i kropps-FETT+??

dere som har barn fra før, har dere brukt lang tid på å få det av, vanskeli??

jeg er 57 kg og har hørt at d er vanli å legge på seg rundt 12kg...da blir jg jo nesten 70 kg!!!!!!! d er ganske mye for en som er en og en halvmeter lang:P så jeg gruer meg da...og håper det forsvinnner raskt

Fortsetter under...

Jeg håper å ikke legge på meg mer enn 8 - 10 kg. Hvis man spiser sunt og regelmessig og trener/går en tur hver dag skal det ikke være nødvendig å legge på seg så mye fett.

Tenker ikke på det. Det er jo naturlig, og de fleste legger på seg. La på meg 20 kg!! med første, men hadde mye smerter og gikk på krykker så det var vel grunnen. Litt mindre med nr to. Men i løpet av ett år var jeg tilbake. Og det var takket være amming. Trur det er viktig å tenke på va man putter i munnen. Holde seg til lørdagsgodteri :) Men de fleste får jo lettere for å putte usunn mat i seg og legger da mere på seg. Men det er jo litt godt også, og slippe å tenke på kiloene for en gangs skyld :)

jeg spiser sunt fra før da..men beveger meg lite...men begynner å gå 1,5 times tur når jg blir gravid, slik at jeg ikke ska legge på meg hvertfall,

men har hørt de skal være usundt for barnet om man legger p å seg under 9 kg???

har og hørt at man trenger ikke mer mat selv om man er gravid,...kun når man begynner å amme at man må ha mer næring enn vanlig...

jeg vil nå ikke ende som en feit flodhest ihvertfall...

dette er ikek akkurat rette forum for meg å være inne på...

men jeg var oppe i 12 kg til sammen..men 2 uker etter fødselen, så veide jeg bare 1 kg mer enn det jeg gjorde før jeg ble gravid...

da jeg ble fysen på noe søtt kjøpte jeg frukt...

det er en god idè ;)

1 år virker så kjempelenge...huf.

jeg er så lat fra før og blir sikkert enda mer lat hvis jeg blir tjukk..P:P

heheh...ja det er en naturlig ting og jeg tror heller at jeg får en annen tankegang når jeg har fått en liten baby...tror ikke det er sååå viktig for meg å se så sinnsykt bra ut da...

Annonse

ja sånn var det med min mamma når hun hadde født søstern min...da gikk hun ned alle 18 kg på 3 uker pga hun forbrennte så mye når hu amma..

håper d skjer med meg åsså=)

Hei!

Jeg la på meg 22 kg med første mann, men det å få barn er for meg vært hvert eneste gram!

Ti kilo forsvant med fødselen, og de andre i løpet av det kommende året.

Vet det er noen som sliter med å få kiloene bort, men da er det egentlig bare en liten ekstra innsats som skal til.

Jeg stresset i allefall ikke mens jeg var i permisjon, og når jeg begynte i jobb igjenn, så forsvant de siste kiloene av seg selv.

Så, mitt svar er nei, jeg gruer ikke til å legge på meg, vil bare bli gravid igjenn, og skulle jeg bli skikke ig tjukk, så skal jeg heller trene og spise skikkelig sunt! Da ordner det seg helt sikkert!

På en annen side så tenker jeg at hvis noen skulle se/kommentere at jeg var lubben etter et svangerskap, så vil jeg heller vær glad for det enn å være barnløs... Sjønner dere hva jeg mener?

:))

I forrige svangerskap la jeg pa meg 10 kg og var faktisk 3 kg lettere en uke etter fodselen enn det jeg var da jeg ble gravid. Tenker ikke sa mye pa det - det regulerer seg selv. Folte meg utrolig bra i de to siste trimesterne i svangerskapet - magen struttet og huden og haret ble sa bra! Ah - kjenner jeg gleder meg villt til den folelsen igjen!

Er jo vanli å legge på seg.

Hadde masse vann i kroppen min da jeg gikk gravid, og gikk fra 54 til 80.. Ganske mye :)

7 kg forsvant med fødselen, og resten forsvant iløpet av de neste tre md.. Forsvinner igjenn vettu!Ikke noe å bekymre seg over!Følte meg oså flott de siste md, (dog et rundt bollefjes..hehe.)Å amming er jo den aller beste slankekuren :)

Vel, noen er flinke til ta av seg igjen og andre sliter... Som som meg....

Er 156,5 (de halve cm er viktig for meg=o) )Heheh... Og veide vel omtrent som deg...

Men jeg var allerede 3 mnd på vei når jeg fant ut at jeg var gravid så da veide jeg ca 62... Men på slutten så var jeg vel oppi 72..

Etter at gullet ble født går det jo en liten stund før du går ned i vekt igjen...Er man flink til å gå turer og holde seg aktivitet så skal det nok ikke bli så vanskelig å komme ned på vekta di igjen....Som sagt så avhenger det av person til person....

Etter fødselen min så kom jeg ned på 62... Men siden så har jeg rast opp i 68 ca... Men det ligger for det meste på mage og pupper...

Etter min erfaring da... Hadde jeg hatt råd så ville jeg nok ha trent litt og da ville jeg nok vært "slankere"...

Så du trenger ikke å uro deg.... det er babyen som vokser, men vis du er som meg(spise masse godteri og ikke kan bevege deg så mye) så går du jo opp i vekt... Flink til å spise sunt, tror ikke man går så mye opp i vekt da....

Håper dette var forståelig da=o)

Klem

Da jeg ble gravid med Matilde veide jeg 72kg. Overvektig altså (jeg er 164,5 høy). Siste kontroll før fødsel veide jeg 85kg. 2-3mnd etter fødsel var jeg nede på 71, men så slutta jeg å amme etter 4mnd så da gikk det ikke videre ned, gitt...

Så lenge man ikke trøkker i trynet med snop og/eller er lenka til senga pga bevegelsesvansker så er det jo bare vann, morkake og baby man "legger på seg". Man kan virke "feit" når man er gravid (utenom magen altså) - men det er jo fordi mange får store vannansamlinger i kroppen. Da jeg gikk gravid så jeg faktisk slankere ut enn på ei stund, men det var nok fordi jeg først gikk ned endel (spydde de første fire mnd av svskapet), og da vekta kom på igjen så la den seg på andre steder av kroppen som man ikke merket det så godt på (feks hofter og lår - de virka jo små ifht den enorme magen uansett).

Jeg veide 60 kg før forrige svangerskap. Gikk først ned 8 kg pga av kvalme og var oppe i 76 kg før jeg fødte! Hadde mye fostervann da, og mye vann i kroppen, så alt var jo selvsagt ikke fett...men vanskelig å få av etterpå likevel - spesielt på magen - den ble jeg ikke fornøyd med igjen før nå nettopp...og så er det på `an igjen:o) Er 57 kg nå, og håper selvsagt at jeg ikke går opp så mye som sist og at jeg ikke får så mye vann i kroppen som sist gang...men sånn er nå naturen en gang... Jeg spiste faktisk ganske så sunt hele svangerskapet + gikk mye tur...så jeg tror nok ikke det er noen garanti for okke å gå mye opp i vekt desverre:o(

Annonse

Jeg var så utrolig glad for å bli med sønnen min, at jeg nærmest nøt hver kilo jeg la på meg!! Nå la jeg ikke på meg så veldig mye da, under ti kilo, men jeg tror jeg hadde taklet 20 kg vel så bra. Man legger jo tross alt på seg for en god sak!!

Kan jop bare nebne at jeg ammet til gullet var ti mnd...og det er bare n myte at alle går ned når de ammer - begynte ikke gå noe særlig ned før etter jeg sluttet å amme jeg - og jeg spiste ikke usunt eller for mye når jeg ammet og jeg gikk også lange turer hver dag med vognen...så det er ikke noen mirakelslankekur å amme nødvendigvis....

jeg la på meg 40 kg når jeg gikk gravid,men det var nesten bare vann pga svangerskapsforgifting...gikk ned nesten 6 kg hver dag etter fødselen når jeg ammet og beveget meg (til jeg hadde gått ned 34kg...)

hvet ikke hvor lang tid dethadde tatt med fett,min fettprosent sank når jeg gikk gravid,mye syk og lite mat. =(

Hei:)

Jeg la på meg 18,5 kg da jeg gikk gravid. Er i ettertid svært glad for at jeg la på meg såpass, hadde en tøff fødsel som resulterte i stort blodtap med påfølgende infeksjoner. Lå på sykehus i 3 uker og var medtatt neste 3mnd... Hadde jeg ikke hatt litt ekstra å gå på vet jeg ikke hvordan det skulle gått...

Legger til at ble veid 7dg etter fødselen og da hadde jeg gått ned 14 kg.

Det meste man legger på seg er vann og barnet selv. Jeg spiste super sunt og mosjonerte daglig.

skjønner ikke hvorfor man skal bekymre seg for vekta jeg da.

livet er da mye bedre når man kan kose seg litt og ikke ha så mange bekymringer

La på meg 21 kg,gikk ned 16 kg på 4 uker,resten iløpet av 1 år.Var i utgangspunktet 49 kg.Er 161 høy.Men her jeg sitter idag veier jeg 45!!!!!!Sånn kan det gå!!!!!

Jeg la på meg 17-18 kg tror jeg. Men i løpet av 6 uker hadde jeg gått ned 14 av de og etter 3-4mnd var jeg nede i 4 kg under det jeg veide før jeg ble gravid. Er nå tilbake der jeg var før jeg ble gravid. Gikk fort opp det 4 kg jeg mista etter at jeg slutta å amme. Tenker ikke så mye på det egentlig...

dere må ikke misforstå meg alle sammen.

jeg går ikke rundt å ihjelgruer meg,'

men jeg har liksom vært litt lubben hele livet, og har slanket meg ca 20 kg for 1,5 år siden...og er sjeleglad for at jeg greier å holde meg her..så egentli er jo den store skrekken at jeg skulle gå gjennom slankehelvetet forgjeves.

men har jeg greid 20 kg en gang, så skal jeg sakten meg klare det etter en barnefødsel=)

den dagen jeg blir gravid kommer jeg nok til å drite i om jeg legger meg ut litt her og litt der...ko mmer helst bare til å være sjeleglad for at jeg har en baby i magen=)

og vil sattse på at alt skal være fint med den=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...