Gå til innhold

Trinemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommet hjem fra jobb? Sliten du nå sikkert. Kanskje har du lagt deg også? Jeg sitter oppe alene nå. Har fri fra jobb i morgen, men skal til legen med vesla. Hun skal på øreskylling. Og da hun kom fra barnehagen i dag så hadde hun nærmere 40 i feber. Huff, skjønner ikke at de i bhg ikke merka noe jeg da. Ungen var jo glovarm da hun kom hjem. Håper hun er i form til å dra til legen..

Teller vel bare dagene til UL du nå? Blir spennende det. For det blir liksom mer virkelig når man får se nurket der inne. Spesielt for gutta da, som ikke føler kvalmen og uvelheten på kroppen. jaja..

Nei, nå skal jeg legge meg og lese videre i boka mi.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei vennen!

Jeg var gruanes trøtt i går kveld, og skulle opp på tidligvakt i dag tidlig.

HVA??? Merka de ikke i barnehagen at vesla hadde nærmere 40 i feber???? I alle dager! Trodde de hadde peiling på sånt jeg. Har vel vært hos legen du nå da??

Teller dagene til UL?? neee.. Hvordan kan du tro noe slikt da?? Hehehe.. Det er iallefall en vordende far her i huset som gleder seg fryktelig til å se bebisen sin på skjermen ;) Han har lest bok fra jordmor og er helt oppunder skyen.. Våknet av at han drev og kjente og prikket på magen min, og så spurte jeg hva i all verden han drev med. Og da svart han at han hadde lest om sparkene til knøttet og at man KANSKJE kunne kjenne de.. Herremin, kl 3 om natta! Det er jo ALT for tidlig da! Kanskje om tre uker sa jeg til han.. Gjett om han ble skuffa.. Hehehe

Disse mannfolkene er rare..Hehe.. I kveld skal han i pokerlag, så jeg er alene hele kvelden (og natta... )

Skrevet

Hei Trinemor =0)

Her kommer et sent innlegg fra meg. Har vært i byen på sen handel i kveld. Og der var det kommet drøssevis av juleting i butikkene. Jeg kjøpte med julekalendere til ungene. De der kinder-kalenderne var dyre, men det er jo jul bare en gang i året...he he Selv kjøpte jeg meg salte drops og julebrus.

Nå gikk sambo og la seg. Så her sitter jeg mutters alene. Ja ikke helt da, nurket er også her. Selv om jeg ikke har merket så mye til ham enda. Ja jeg kan ikke for det, men jeg tror det er en gutt. -Jeg forstår godt at dere ser fram til over helga. Du er heldig som har en sambo som leser gravidbøker! Min leser ikke sånt, han må få vite alt fra meg. Leser ingen bøker han. he he

Nå ser jeg på tv2 på Thomas og Harald. De skal gå på skøyter skrullingene...he he De er bare gale!

jeg er spent på om jeg begynner å merke lillegullet snart, for med de andre to merket jeg de kullsyreboblene i 14. uke. Det var kjempeartig.

Har du lagt deg eller er du våken tro? Skal du jobbe i helga også?

Klem fra

Skrevet

Hei!

Hehe.. Sen handel er jo moro det ;) Butikkene bugner jo av julesaker! Fyllt opp fra topp til tå! Og nå begynner jo alle og mase om hva vi ønsker oss til jul! Hm.... Er ganske spent på den altså ;) Hehehe...

Samboern har ikke akkurat vist noe særlig interesse for det de første ukene, men han sa i fra på forhånd at han ikke turte og glede seg for mye før uke 12 var passert!! Og det er den nå, så nå har han faktisk lest litt.. Vi som ikke har noen fra før har jo ikke all verdens med erfaring liksom..

Satt og så på Thomas og Harald som gikk på skøyter jeg også.. De mennene er gale! Hehehe.. Jeg er også litt spent på når jeg kan kjenne noe.. Kjennes ut som om det er noe som snur på seg der inne innimellom.. Aner ikke hva det er for noe, men en snodig følelse.. Jeg er fortsatt litt slik innimellom at jeg liksom går og venter på mensen.. Hehhe.. men tror det begynner og synke inn litt mer nå som jeg har hørt hjertelyden!! Hadde nok ikke lagt meg i går, lå og så på film. Henta en full samboer i natt kl 2... Fri i helga, jobber 3.hver helg..

Fikk jo en skikkelig gledelig nyhet når jeg logget på i dag!!MAJAMOR ER JO GRAVID!!!!! JIPPI!!!

Skrevet

Heisann Trine =0)

Skriver en kort hilsen her jeg, for jeg er i pausen av en film jeg ser på. Pirates of Caribbean. Spennende.

Så godt for deg at du ikke jobber mer enn hver 3.helg da. Selv om det er nok det også. Du trenger nok hvile nå vettu.

Mannfolkene er litt rare, de tror det ikke før de får se det liksom - som på UL eller en diger mage hi hi

Nei nå begynner det igjen. Vi bimmes Trinemor

Klem

Skrevet

Hehehe... Satt og så på den filmen jeg også! Den er så bra!!! Veldig godt å jobbe 3.hver helg, men syns egentlig det er ofte nok! Trøttheten min er ikke så ille nå lenger, heldigvis, men det er ikke alltid jeg merker at den blir mindre..Hehe..

Mannfolkene er rare.. Kjøpte hakkespettboken for vordene førstegangsfedre i går. Og samboern sitter og leser i den nå.. Sitter og flirer og ler, så det må da være et godt tegn ;D Hehehe

Skrevet

Hei Trine

Heldig du som har en mann som leser om graviditet og fødsel. Gubben her leser ikke annet enn aviser.

Jeg kjenner ennå at jeg blir ekstra trøtt om dagene, men kanskje litt mindre enn før. Men jeg blir lett bilsjuk av å sitte på langt. Sååå kvalm da. Det sammr om det går for langt mellom måltie trøtt jeg nå, når jeg nevnte trøtthet.

Får legge meg nedpå litt. Vi bimmes! Gjesp!

klem

Skrevet

Hehehehe.. Kanskje det er fordi han har blitt rådet av noen kompiser til å lese litt før han blir pappa.. Den hakkespettboka er skrevet på en veldig morsom måte, som gjør at den er morsom og lese istedenfor rein fakta.. Står forresten en del der om hva mannfolk bør gjøre og ikke bør gjøre.. Hhehehe.. Samboern fikk noen tips der ja. Spesielt om hva de IKKE skal si til en gravid dame :D

Jeg blir sykt fort bilsjuk jeg også, derfor vil jeg heller kjøre selv ;D

Skrevet

Hei Trine=0)

Jasså, så du blir bilsjuk du også? Blir vel gutt på deg også da. he he...Jeg bare innbiller meg at nurket er en gutt jeg. Kan ikke noe for det, men jeg bare føler det sånn. Blir sjokkert om det kommer ut en baby uten tissemann for å si det sånn...he he

Snedig at den der kvalmen sitter i ennå, synes jeg. Jeg er kvalm mange ganger om dagen, og prøver å småspise litt. Men det er ikke stort jeg får i meg. Matlysten er helt vekke. Godterier frister ikke engang! Jeg har gått ned 3 kilo siden jeg ble gravid jeg nå. Ikke at jeg har vondt av det, men hadde vært godt å få spise et helt måltid en' gang. -Hvordan er matlysten din? Og magen er vel blitt synlig hos deg også? Selv om du er slankere enn meg? Magen min er blitt større men på en litt snedig måte. Den vokser seg oppover på en måte. Den fordeler seg både over og under navlen. Sikkert derfor jeg får på meg buksene enda. Men nå håper jeg virkelig buksene kommer i posten snart. Har betalt dem på forskudd også...Sikkert dumt det.

Har du kjøpt deg mammabukser?

Klem fra

Lone og Lillen

Skrevet

Hei og hopp!

Ja, jeg blir fort bilsyk... Iallefall hvis noen jeg har litt småekle følelser for skal kjøre.. Er ikke alle venninnene mine som er like flinke til å kjøre bil.. Og de syns det er ekkelt at jeg sitter på pga at jeg er utdannet innen kjøring.. Hehehehe.. Jeg har en følelse av at jeg bærer på en gutt.. Men det ser vi nok på UL ;)

Matlysten min er ekstrem, som vanlig.. Hhehe.. sånn har den alltid vært, og tror ikke den forandrer seg så mye.. Magen er ganske så synlig ja.. Har lagt ut bilder av den ;) Syns den blir større bare på en 3-4 dager jeg, men mulig at det er jeg som innbiller meg det. Magen min er ikke så vond nå som det den var i førsten. Nå får jeg på meg vanlige buksene mine (setter en hårstrikk i knappehullet og fester den til knappen) hehehe.. Magen har vokst seg litt mer oppover ja ;) Men har en mammabukse som er herlig.. Men liker IKKE den kanten altså, jeg får helt dilla, så bretter den ned til halv størrelse. Men sikkert god støtte for magen når det blir større ;) Hehehe

Men nå er det natta.. jobb og UL i morgen ;D

Skrevet

Hei trine! =0)

Hvordan gikk det på UL i dag? Var alt bare fint? Så dere hva det var (kjønn) ?

Jeg har vært hos jordmoren her for første gang i dag. ja det er den samme som sist. Merkelig dame. Greit at hun spør om røyk, men når hun stopper opp mellom hver gang og ser på meg når hun sier alkoholmisbruk?, narkotikamisbruk? -Herre min hatt Trine, da blir jeg bare oppgitt. Ser jeg sånn ut? Som en narkoman? Heldigvis kunne jeg fortelle at jeg har slutta med sigarettene. Så slapp hun å mase mer om det. Hun målte symfysen, og den lå over snittet, hjertelyden fikk hun også inn. Den var 150. Jentelyd, som hun sa. Jaja, kjønn er uvesentlig for meg. Har både gutt og jente fra før.

Det var så glatt i dag da jeg skulle kjøre til jordmor at jeg bare måtte konsentrere meg og slakke farten litt i svingene.

Gleder meg til å høre hvordan det gikk med deg på UL.

Forresten, fortalte jeg deg at jeg har kjent bobler der inne både i går og i dag. Herlig. Nå blir Lillen mer virkelig fremover. Artig disse boblene, kiler sånn på innsida av mageskinnet. hi hi =0)

Klem

Skrevet

Hei på du :D

Se tråden min litt lenger ned ;) Hehehe.. Der er alt fra UL :) Jordmødre er så fordømmende syns jeg.. Hun så nemlig stygt på meg også.. Og jeg følte meg mistenkeliggjort da jeg var der. Så jeg sa det rett ut til hu. Jeg har ALDRI tatt narkotika, jeg har røyka i fylla, og som alle andre ungdommer drukket! Men jeg er ingen dranker, og røyker heller ikke.. Hehehe.. Kanskje litt stygt å si det, men sånn sa jeg det til henne. Og da ble det slutt på maset.. Heheheh ;)

Han målte lengden på knøttet i dag, men h*n var så urolig, så han fikk akkurat målt h*n så sprella den og sparka.. Hehehe.. Var kanskje litt under målet, men mulig at det er kun 1-2 dagers forskjell.. Var noen få mm som skilte ;)

Skrevet

Hei Trine

He he he...synes jeg ser deg der du refser den frekke jordmora. Min jordmor var tom så frekk, da jeg sa at jeg gledet meg til jeg fikk igjen matlysten og kunne spise ribbe julaften, så sa hun: "Ja det er jo masse fett i ribbe da!" Da svarte jeg: Ja det er det, men det er det du spiser hver dag du blir fet av, og ikke det du spiser en gang i året. Jeg unner meg ribbe julaften jeg ihvertfall". Hun ble stille da. ja vettu Trine, hvis den strenge megga av ei jordmor skal ta fra meg gleden julaften, så veit ikke jeg! Og hun fortsatte selvfølgelig med skravlet sitt om fisk og god kondis...Jeg jatta bare med, orker ikke krangle.

He he..=0)

Jeg er så glad for at jeg har fridag hver onsdag. Jeg trenger det. Er skikkelig sliten og trøtt på ettermiddagene. Hva med deg, trenger du en dupp på ettermiddagen?

Skrevet

Jeg dytter jeg Trine. Håper du ser tråden!!! =0)

Skrevet

Hei vennen!

Jeg måtte bare refse den frekke jordmora.. Jeg er jo sykepleier selv, og snakker ALDRI slik til mine pasienter. Mistenker de ikke for å være narkomane eller alkoholikere. Dessuten er narkomane pasienter noe av de som er lettest å ha med og gjøre, og de har så mange utrolige historier å fortelle. De FLESTE er kjempegode innvendig, og man skal aldri skjære alle under en kam (Men det er jo det vi vanligvis gjør er det ikke det?)

Hehe.. Skal jobbe julehelga jeg da.. Dagen på julaften, men jeg er glad det ikke er kvelden jeg skal jobbe.. Skal hjem til svigers om spise julemiddagen i år. Så til mine foreldre og spise kaker og drikke kaffe.. Hehehe.. Jordmødre er jo helsefreaker mange av de.. Spesielt de som har vært i gamet i mange år. Men men.. Jeg sier bare i fra jeg.. Hehehe

Hehe.. Nå har den værste trøttheten gått over, men det er ofte jeg sliter med og holde øya oppe sånn i 21-tiden på kvelden.. ;) Men sånn er det.. Bare koser meg med magen min. Spesielt nå som jeg har sett knøttet mitt, og det er full fres der inne :D Heehhehe

Skrevet

Heisann Trine

Så godt å se deg igjen! Bra du ikke ble borte så lenge da. Jeg er fremdeles kvalm om dagene. Må spise lite og ofte. Ellers blir jeg uvel. Så i hvert friminutt jeg har pause, sitter jeg og spiser et par biter av brødskiva mi =0)

Ellers så kjenner jeg bobler fra knøttet hver dag nå. Artig det. -Forresten vet du, jeg oppsøkte lege i går pga kløe over hele kroppen. Og fikk en lege jeg ikke kjente. Hun var utenlandsk (russisk tror jeg). Hun kikket ikke på huden min i det hele tatt, men ba meg dra hjem og la vær å spise klementiner! Herregud, jeg har da ikke spist så mange mandariner i det siste. Legen forklarte at hennes datter hadde fått allergi for sitrusfrukter, så det kunne hende det var det samme. Herregud, Trine! Ikke fikk jeg tatt blodprøver heller (leverprøver bl.a?) fordi det var for sent på dagen, og lab'en stengte da jeg kom.

Jeg bruker medisiner daglig pga epilepsi og tar derfor ingen sjanser. (Epilepsien er heldigvis kontrollert så jeg kjører bil!) Jeg får ekstra oppfølgning fra sykehuset pga dette. Synes det er dårlig av denne legen å bagatellisere dette. Men jeg skal til nevrologen min på mandag så da får vi se. Lettere å snakke med spesialister på feltet. Da føler man seg trygg ihvertfall.

Har du kalender til i morgen da, Trine? Her er det Kinderkalendere i år. Kjempedyre i forhold til de jeg pleier å kjøpe til 10,-kr. Men men..Jeg er vel ekstra snill i år=0)

Klem

Skrevet

Hei Trine! =0)

Hvordan er formen? Jeg har faktisk spist begge brødskivene mine på jobben i dag. Wow! Og i kveld er jeg bedt med på lutefiskaften sammen sambo og jobben. Gleder meg litt. Får bare håpe jeg kommer inn i noen klær. Apropos klær, jeg har enda ikke lagt ut noe bilde av magen min, men skal se om jeg får det til iløpet av neste uke. I helga blir det travelt med forskjellig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...