Gå til innhold

Ta med pappan på svangerskapskontroll?


*Biola*

Anbefalte innlegg

Jeg er bare i uke 5 enda og har fått beskjed av legen om å bestille time om en mnd tid. Men det jeg lurte på; Skal jeg ta med mannen min? Eller er det vanlig å dra aleine?

 

Har ingen problemer med å dra aleine, men bare lurte på om jeg burde inkludere ham? Drar dere aleine?

 

Hva skjer egentlig på på den første legetimen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig ofte så må du ta en underlivsundersøkelse...Spesielt hvis det er over 3 år siden du tok celleprøve sist

Hvis du ikke har problemer med at mannen din skal være med på denne kan du ta ham med.

 

Jeg hadde min med på første kontroll denne gang, men det var pga at jeg regnet med å få ul....

 

 

Lykke til!

 

på besøk fra 2. tri..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :)

 

man kan godt ta med mannen, men er ikke så mye spennende som skjer på første kontrollen. Fyller ut noen papirer og sånnt, og gir fra seg en tisseprøve om jeg husker rett. Husker ikke om de tok blodprøve, men mulig det også.

 

Ellers er det sånne spørsmål om vekt, alder, tidligere graviditet, røyking osv.. helt standard.

 

Men er jo litt trygt å ha med noen andre også! er helt opp til deg/dere hva dere vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro alene, for jeg følte ikke han ville få noe ut av det. Den første timen, var akkurat som en vanlig annen legetime. Tok blod og urinprøve, høyde, vekt, blodtrykk osv. Egentlig ganske kjedelig...

Men han skal være med på ultralyden neste uke. Det gleder vi oss begge til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta han heller med til jordmor. Mannen min var med da vi var i uke 16 og vi fikk høre hjerteslagene. Da tror jeg det gikk opp for han at det var en unge der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...