Gå til innhold

Da var altså prøver tatt... og gu gjennomført...... Men hva skjer nå?? Innvendig ul?

Anbefalte innlegg

Ja da..har jeg tatt masse blodprøver... Gu med alle tester...og gitt legen min en oversikt over mine håpløse sykluser....

Virket som hun tok meg veldig seriøst... hadde skrevet opp alle blødningene mine..og viste henne at jeg virkelig hadde kontroll på dette.. så nå bare etter 6 mnd får jeg allerede hjelp ser d ut til...:)

Så nå må jeg vente til tirsdag for svar... evn onsdag...

Hun snakket om å evn sende meg til innvendig ul... hva innebærer dette? skjønner åssen det foregår..men hva ser de etter? ..og hva kan være feil? Og hva vil neste steg være om de finner noe abnormalt?

Og hva vil legen gjøre for meg om de ikke finner noe galt? hehe.. mange spm..men sikkert mange her som har vært igjennom innvendig ul pga av lange sykluser eller manglende eggeløsning...evnt rare blødninger!

Spør kun fordi jeg er nysgjerrig..og jeg VET at dere her inne ikke er leger :) så er d sagt...hehe..

Lov å spørre seg litt rundt uansett vel?

!auu! hehe..har vondt i tappen nå ja...hu røska godt oppi der i undersøkelsen..har blødd masse etter Gu! litt skremmende:P

jaja.. men godt at ting er i gang!

klem

Fortsetter under...

Hehe.. Vet lite om dette temaet egentlig jeg, men nå hopper kanskje meld. opp litt slik at noen andre som vet kan svare...? =)

Så fint at du får hjelp da, har egentlig litt av det samme prob. som deg jeg, litt rare blødninger, men det kommer av at jeg har vært veldig tynn tidligere.. Det var det svaret jeg fikk iallefall!

Lykke til da=)

Sa de det til dg?? ....da hadde jeg blitt sint..

jeg er overvektig..og om legen min hadde sagt at jeg sliter med blødninger fordi jeg er feit hadde d bekka for meg..hehe--

Ler=) Ja, men jeg har vært veldig tynn skjønner du. Legger veldig lite på meg, og kom på en måte til ett klimaks hvor jeg glemte å spise, var veldig aktiv og la lite på meg av det jeg faktisk fikk i magen.

Hadde en bodymassindex på 15 for ett år siden, og det er ganske lavt. Den skal ligge normalt på 18. Derfor har graviditet vært vanskelig også. Men nå har jeg vært sykemeldt ett år, og det har gjort under=)

Annonse

Heia!

Så bra du endelig får hjelp!

Jeg har tatt invendig ul flere ganger, og det er ikke noe du skal grue deg til. Det kan være litt ubehagelig, men ikke vondt.

Det er veldig betryggende å få en slik undersøkelse, for hvis det skulle være noe galt, så finner de i allefall ut av det.

Det kan være de lurer på om du har cyster som ligger i veien (helt ufarlig), og da må kanskje disse "sprenges". En veninne av meg som hadde prøvd i to år hadde dette, og måneden etter inngrepet ble hun gravid!!

Så hold motet oppe! Det ordner seg helt sikkert!

Masse lykke til!

:))

Du må iallefall ikke grue deg til invendig ul, for det er ikke vondt. Det mener jeg. Jeg synes faktisk det er mye vondere med vanlig undersøkelse... Hvis du forstår hva jeg mener.

Og så må du huske at hvis du blir sendt til spesialist, så er dette deres fagfelt. Det er ikke det samme når en fastlege gjør en slik undersøkelse, Jeg synes det er vond når min fastlege driver å "sjekker" meg nedentil.

Så vær med godt mot!!

Klem :)

Invendig UL er ikke noe å være redd for. Gyn. vil sjekke hvordan eggstokkene dine ser ut (om det er syster der ol.) og hvordan livmora og livmorslimhinna ser ut. Det de ikke kan se på UL er om egglederne er åpne eller tette.

Hvis du har cyster kan disse punkteres. Jeg vil også tro du kan få resept på medisiner som først gir deg mens og så EL (Pergo).

Lykke til!

Hei!

Ja, det er nok cyster og unormalheter de ser etter. Jeg synes også at det er verre å ta underlivsundersøkelse til fastlegen, så da skjønner du nok at det ikke er noe å grue seg til.

Hos meg fant de en del cyster på eggstokkene, så det medførte at jeg måtte til laparoskopi. Jeg fikk brent bort cystene da ifølge gyn. Men fikk jo narkose så jeg merka ikke noe til det. Eneste var at jeg var veldig øm i magen ca i 1 uke etter inngrepet.

Men da sjekka de også samtidig at egglederne var åpne...

Hvis du ikke må til lap, så tar de røntgen samtidig som de spruter inn kontrastveske, for å sjekke om det er fri passasje. Dette kan være ubehagelig for noen, men for all del..MANGE som har merka veldig lite til det:)

Ønsker deg MASSE lykke til, og det er ingenting å grue seg for. Det eneste kjipe (som jeg synes da) er all ventinga på timer/svar å sånt.hehe..men er veldig utålmodig jeg da;o)))

Annonse

Ja, det skjønner jeg godt:)

Er kjipt å sitte å vente på at ting skal skje.

Får bare håpe at det ikke er så lang ventetid der du bor...

Du må bare spørre hvis det er noe du lurer på i forbindelse med utredning. Har selv vært gjennom alle de undersøkelsene,lap og prøvelse generelt. Har prøvd i 2,5 år nå... Var inne til lap for 14 dager siden, så jeg håper det er det som skal til for at jeg endelig blir gravid:)

Vil ha en positiv test på julaften. hehe... hadde vært verdens beste julegave det:)

:) hehe..ja.men har vært heldig uansett jeg da..har jo bare prøvd i 6 mnd...

Da kan jeg spørre deg.. hva kan de finne ut fra de blodprøvene jeg tok? hehe.. Du vet sikkert åssen:)

klem

De sjekker hormon-nivået i blodet, og ev om du har hatt eggløsning;o)

Jeg måtte ihvertfall inn til bestemte dager i syklusen for å ta blodprøver for å sjekke om jeg hadde eggløsning...

Ja, det skal og sies at jeg ikke er helt sikker på alt de tester av blodprøven.kan være så mye forskjellig fra person til person og, alt etter plagene til hver enkelte;o)

Jeg måtte ta blodprøver i 3 mnd(3 sykluser) for å sjekke el..

du..det e bare å spør i vei der inne. har ingenting å sei om du e sliter eller ikke:)

Er jo mange som er inne på gravidsidene som ikke er gravide, kun for å få info om hva de eventuelt har i vente:)

klemm

hehe.om du sier d så:S hehehhe..

Men dette med sliter..har d kun med antall mnd å gjøre eller?....om jeg nå får vite at jeg ikke kan bli gravid uten en del hjelp..så vil jeg jo være en sliter elleR? hehe

Det hender det går en del på antall mnd ja, (12 mnd) men det er kun pga at det er vanligvis da man starter på utredninga.

Så kom deg inn på slitere du...hehe...

du er jo i samme situasjon som de fleste der inne, og da tenker jeg på at du er i gang med utredninga.

Er jo flere der inne som ikke har prøvd i ett år da:)

:) ok..jaja..

Nei ser ikke på meg selv om sliter enda..er bare heldig som får hjelp allerede nå :) hehe...

Føler virkelig med de som har prøvd i over ett år ja.:!

men nå finner jeg senga!

nattinatt

og takk for mange gode svar!

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...