Gå til innhold

begynnende svangerskapsforgiftning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk svangerskapsforgiftning og ble satt igang en uke før termin med førstemann. Nå er jeg litt urolig for at det samme skjer igjen... Jeg er i 32+2 i dag og var på jordmor-kontroll for nøyaktig en uke siden. På kontrollen ble det målt litt høyt blodtrykk - 130/80 - men ikke avskrekkende høyt. Har litt ødemer og det var proteiner i urinen. De siste to-tre dagene har jeg begynt å få mye vondt i hodet, og energinivået er lik null... Burde jeg kontakte legen min? Føler det blir litt masete med tanke på at jeg har time til legen i midten av neste uke...

Signerer med anonym, siden det er mange kjente her inne og jeg vil ikke alarmere noen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bedre med en sjekk for mye enn en sjekk for lite. Ta en tlf og snakk med jordmor eller sykehus ,o)

Skrevet

jeg hadde kontakta legen.

jeg blir fulgt opp av legen annenhver dag,for det samme som deg.

og han vil ikke jeg skal gå for lenge mellom hver sjekk.

og når du har vært gjennom det samme før,hadde jeg ikke nøla.

ønsker deg lykke til!!

Skrevet

Ja, får vel se ann formen i morgen, og så kontakte legen min dersom jeg ikke føler meg bedre... Har ikke sagt noe til mannen min, heller, for han ble så bekymret sist gang, stakkars. Tatt paracet nå, for tror ikke jeg hadde klart å sovne uten.

Takk for svar!!

Hilsen HI

Skrevet

jeg har hatt begynnende svangerskapsforgf. men da hadde jeg hatt noe høyt bt over en hel uke, noe små kvalm og panne hodepine. hadde t.o.m kasta opp par ganger. Bt lå over 90-96 i undertrykk og over 140-149 i overtrykk. På det høyeste var det 149/105. Urinprøve viste 1+ for proteiner.

Ble sendt til fødepol. der har de sjekka meg med ctg måling, bt og urinprøve. der begynte de med ctg måling i halvtime med bt før jeg sto opp igjen. snere urinprøve. Bt var fint hele veien, kanskje fordi jeg slappet av i en halvtime. urinprøve v ar fremdeles.

gynekologen var fornøyd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...