Gå til innhold

Er litt skeptisk til å føde på SØF


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fødte på Sykehuset Østfold sist og må si jeg ble ganske skuffet over behandlingen jeg fikk der. Heldigvis foregikk fødselen uten komplikasjoner, men det var måten de behandlet meg på som jeg tenker endel på. Mulig jeg var en smule hormonell og usikker også i og med jeg var førstegangsfødende,men det er noen følelser jeg sitter igjen med som ikke oppleves som positivt. Blant annet ble jeg nesten avvist da jeg henvendte meg til personalet etter fødelen. I tillegg opplevde jeg det ganske trøblete med ammingen og søkte aktivt råd og tips om teknikker osv, men følte meg omtrent evneveik da de skulle forklare. I tillegg fikk jeg ganske krasse svar på det jeg mente var ganske normale spørsmål. Jeg er litt skeptisk nå som jeg mest sannsynlig skal føde på SØF igjen, ikke minst på grunn av all kritikk og saker som er meldt inn til Helsetilsynet ang. forhold rundt fødsler og behandling av barn og pårørende ved Sentralsykehuset Østfold. Min jordmor som jeg går til er en av jordmødrene på sykehuset. Henne har jeg imidlertid stor tillitt til, så jeg mener ikke at alt personale er udugelig der, men jeg opplevde at noe var galt med hele miljøet og kulturen ved sykehuset. Håper noen har noen motsatte opplevelser å komme med for å dempe skepsisen min. Ha en god kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen,

Ønsker ikke legge ut om navn her uansett positivt eller negativt. Min jordmor er ihvertfall svært omsorgsfull, faglig dyktig og engasjert. Jeg er hos henne ved svangerskapskontroll. Gikk til henne sist også, så jeg håper jo at jeg er så heldig at hun har vakt på sykehuset den dagen jeg kommer inn for å føde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal selv føde i fredrikstad og er ute etter en god jordmor, men syns det er vanskelig. Hadde håpet du kunne fortelle hva ho heter;) Det er veldig viktig for meg å få en jordmor jeg som er omsorgsfull. Hvorfor kan du ikke legge ut hennes navn? Ikke negativt ment, men du hadde jo bare vært til hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt. Det jeg synes er litt dumt, er at jeg legger ut et navn til en som representerer et sykehus som jeg i utgangspunktet ikke har særlig mye til overs for. Litt dumt å sette henne i den situasjonen her inne. Dessuten er det vel regler her inne som sier noe om å oppgi navn på leger, jordmødre etc. i uansett sammenheng. Men hvor i Østfold kommer du fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok;) Forstår deg veldig godt;)

Kommer fra fredrikstad. Blir veldig spennende å se hvordan sykehuset opererer!! Har jo ikke unngått å høre om mange rare historier. Er bare 5 uker på vei, men tankene går jo fremover mot den dagen den lille skal ut og hvordan man blir tatt i mot;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg spørre om det er lenge siden du fødte der? Og hvilken avdeling? Det har nemlig forandret seg endel de siste åra, har en venninne som ikke var fornøyd sist gang mye styr m amming osv, men med nr to var alt mye roligere og hun var veldig fornøyd. Selv født jeg på B2 for et år siden ca, og har ikke en eneste negativ ting å si. Fornøyd med alle jeg var i kontakt med..

Når det gjelder saker som har hendt der, er det helt forforedlig, men jeg tror ikke det er det eneste sykehuset det skjer på...Håper du får en bedre opplevelse neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...