Gå til innhold

Trenger hjelp ang utredning


Prinsesse Sophia

Anbefalte innlegg

Hei jenter.

 

Begynner på utredning i januar hos Smestad gynekologene.

 

Kan jeg få kikkhullsoperasjon uten først og ta kontrastveskeundersøkelse?

 

Har hørt at denne lille operasjonen skal være flinkere til å finne evt et problem?

 

Håper dere kan hjelpe meg

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg har tatt en såkalt kikkhullsoperasjon, og kan ikke huske at jeg måtte ta kontrastvæske. Denne operasjonen tok jeg som 1. ledd i utredning for barnløshet, og det ble funnet noe endometriose og en cyste. Jeg vet at de foretar dette for også å se om eggledere er åpne.

Etter dette ble jeg henvist videre til riksen for IVF behandling.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

 

Jeg har vært hos Smestad-gynekologene, de er kjempeflinke og veldig hyggelige:-)

Jeg hadde stabile sykluser og normal EL til fast dag hver syklus,så etter undersøkelse,innvendig UL og celleprøve den første timen ble jeg henvist rett til laparoskopi på Ullevål,for hun kunne ikke se noe galt. Det tok nesten 2 mnd før inkallelsen kom,og jeg fikk time 8.des. nå ble jeg gravid rett etter jeg hadde vært hos gyn.,så trengte ikke den operasjonen,men hos meg mistenkte hun endometriose pga at jeg blir veldig syk nær TR,og jeg har hatt en SA for 1,5 år siden,så hun trodde ikke at egglederne var tette. Men de kan se alt ved lap.,så en kontrastrøntgen er ganske unødvendig,og dessuten kan den være skikkelig ubehagelig har jeg hørt. Finner de ikke noe ved den røntgen må du uansett igjennom en lap. om det fortsatt ikke klaffer for dere,så det er likegreit å ta lap. med èn gang!

 

Lykke til hos gyn.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...