Gå til innhold

Trening og graviditet, noen som har peiling?

Anbefalte innlegg

Gjest drømmeromlitenbabyimagen♥

Jeg vet ikke om jeg er gravid enda, for selvom jeg er snart 14 for sen, tester jeg forsatt neg, så jeg vet ikke helt hva som skjer..

Men jeg lurer på om åssen der er med graviditet og trening?

Jeg gikk på sånn maskin der man bruker armer og bein, og jeg fikk så vondt nede i magen. Jeg måtte bare gi meg og dra hjem for det gjorde så vondt. Det har gått over nå, så det var sikkert ikke noe farlig, bare litt skremmende.

Fortsetter under...

trening skal visst bare gjøre godt, om det ikke er altfor akrobatiske øvelser! og fotball og håndball og sånn skal man kaskje holde seg litt unna, er jo litt dumt å få en ball mitt på magen..

Har lest et par plasser at skigåing (!) ikke skal være så sunt, men aner ikke hvorfor!

Så lenge magen er trygg er det meste greit tror jeg :)

Dessuten, svømming og yoga er visst de beste treningsmetodene har jeg hørt!

Jeg er selv instruktør og du kan faktisk trene det meste under svangerskapet, så lenge formen er bra.

Det du må passe på er følgende:

-ikke tren så hardt at du får melkesyre (da klarer ikke kroppen å transportere nok oksygen og det kan gå ut over barnet)

- ikke bli overopphetet, drikk mye, mye vann underveis

- endel øvelser kan være vanskelige. Man skal helst ikke ligge så mye på ryggen etterhvert pga ting som kommer i klem. Heller ikke utføre mageøvelser (rette, du kan bruke skrå), når musklene begynner å gå fra hverandre.

- diverse balanseøvelser og sånt kan være vanskelige fordi man blir 'ledigere' i kroppen. Muskler, sener, ledd er ikke så stabilt som før.

Det er ikke slik at du ikke kan gå langrenn. Men hvis du begynner å få bekkenløsning, så blir det ofte verre av denne typen øvelser.

Ellers skal du ikke gjøre noe som er ubehagelig. Kjenner du det gjør vondt eller at du ikke klarer så mye som før, så stopp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...