Gå til innhold

syklus etter en SA - graviditetstest

Sweet tooth

Anbefalte innlegg

,

Jeg hadde en SA i september. Ventet med å forsøke å bli gravid igjen til jeg hadde hatt en vanlig mensturasjon, og er nå inne i den første månden jeg teoretisk sett kan ha blitt gravid. Forrige gang jeg ble gravid slo en graviditetstest ut den 28. dagen etter forrige mens. Men denne gangen har den fortsatt ikke slått ut, den 28. dagen var i går, og jeg føler meg så utrolig gravid!! Er svimmel, sliten, ømme bryster, humørsvingninger, mm. Ettersom det er så kort tid siden jeg var gravid føler jeg meg overbevist om at det er noe på gang her....

Er det noen som har erfart noe liknende, at alle symptomene er der men det likevel går over "normal IKM" tid før testen slår ut positivt? Er det noen andre som har hatt SA som har opplevd at syklusen har blitt lenger et par månder etterpå? Tenker det kan være forklaringen, at jeg ble gravid senere enn jeg opprinnelig trodde/har lenger syklus.

Blir glad for å høre andres erfaringer! Lykke til videre alle sammen, håper vi alle er heldigere neste gang!!

Fortsetter under...

Det KAN hende at syklusen blir litt forstyrret etter SA, men det kan LIKE GODT hende at du er gravid igjen. Jeg testet negativt flere dager etter IKM, men da mensen fremdeles uteble testet jeg igjen 4 dager etter den første testen. Da viste den helt klart positiv.

Vet ikke helt hvorfor men tror kanskje det har å gjøre med at den tiden det tar før egget fester seg i livmoren kan variere (kan visst vandre rundt i livmoren noen dager for å finne "best egnet sted")

Har også hørt at det er vanlig å ikke teste positivt med en gang.

Det kommer også an på hvilken type test du har brukt, noen viser positiv ved lavere Hcg enn andre.

Håper for deg! Og lykke til med ny testing!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...