Gå til innhold

SpongeBob

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke du dele denne listen til Jools med oss? Både listen over hva hun pakket i bagen, og hva hun faktisk brukte?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så ikke denne før nå - skal legge den inn i kveld:-) Har boka hjemme og er på jobb nå (selv om man ikke skulle tro det...)

Skrevet

Her er lista - får meg til å kjenne meg organisert og minimalistisk, ja!

"Jools Oliver: Minus nine to one – the diary of an honest mum (pages 91-94)

My labour bag

Clothes:

2 plain white t-shirts (not maternity, but a size 14 for that little extra room as I was unsure how much I would deflate post-baby but hoping that I would be back to my old size 10!) *I used one

2 long-sleeved white t-shirts (same size) *I used one

2 pairs of jeans (one maternity, one a size 14 – again, living in hope)

1 pair of blue cords (not sure why I packed these but I just liked them)

1 pair of TopShop tracksuit bottoms (in lilac to match possible trainer in white with pink stripe)*

1 pair of white trainers with pink stripe*

1 pair of brown cowboy boots (TopShop, naturally)

At this point I just want to stop and say “what was I thinking?” Trying to get cowboy boots on after you have just had a baby and second-degree stitches was absolutely impossible and, might I add, ridiculous!

2 pairs of socks *I used one

6 pairs of white knickers *I used one

12 pairs of maternity knickers w multicoloured polka dots (to detract from the fact that I was actually wearing aqua nappies!)*

Toiletries (Thank God for Boots’ loyalty card!):

1 spotty bag filled with

Brand new deodorant*

Facial wash*

Shower gel*

Moisturizer (day and night)*

Eye cream

Green spot cream for night time!

Toothbrush and paste*

Flannel*

Shampoo and conditioner*

Razor and shaving cream

Tweeezers, mini scissors, eye lash curlers

Cotton wool

Maternity pads (VERY ESSENTIAL)x4 bags*

Hairbrush and mini hairdryer

Straightening hair balm

Rescue remedy

Lavender bath oil

Neat tea tree oil

Arnica cream

Plasters (why on earth I felt I needed these I do not know… I was going to be in a hospital!)

Finally, moisturizer for my body and cocoa butter for stretch marks (fat lot of good)

Makeup:

Blemish cover up pot*

Under-eye concealer to hide BAGS (impossible at that stage)

Liquid blusher

Lip gloss in three colours

(I’ve never been a makeup person, so at least that was kept to a minimum!)

Extras:

Birth plan (Something you are advised to write but it didn’t get referred to once during labour)

Hot and cold compresses

Various energy drinks and snacks

One of those plastic water bottles that professional cyclists use

A mini fan*

A face spray*

Massage oils and hand massager

Cards and Connect4 (whatever!)

Vogue, Elle, Heat, Hello, OK!, New, New, Closer, Red, Cosmopolitan and Glamour magazines. My God, that list is just shocking.

And remember, I haven’t even started on the baby’s bag, although (surprisingly) I managed to keep it to a normal minimum (for me). Here it is:

Baby Bag:

(The bag was brand new from Nursery Windon in Knightsbridge; seduced in the shop by the little pink rabbits on it!)

4 all-in-one suits with feet in white cotton and two in towelling *I used one

4 white body suits with sleeves *I used one

A going-home outfit (which was, in fact, a white all-in-one)*

A gorgeous webbed baby blanket in white (which we wrapped Poppy up in when we left hospital. We kept it for Daisy, too, and I think that I will offer it one day as a blanket for my grandchildren.)*

A little, woolly all-in-one for leaving the hospital (ours had little bear’s ars – so sweet. Again, used for Daisy, too.)*

1 packet of newborn nappies*

1 bag of cotton wool and a baby bath sponge

A little duck rattle wrist band (she hated it!)

So there you have it. Quite a list. And I have to say it didn’t stop there because there was my silver birthing/exercise ball as well (which I consequently never even sat on throughout the whole labour)."

Så kanskje jeg burde ta med meg pilates-ballen min?

Skrevet

Og siden jeg sikkert ikke klarte å uttrykke det klart nok - * indikerer det hun faktisk brukte...

Skrevet

Noen anelse om hvor lenge hun var på sykehuset?

Jeg syns det var rart hun bare brukte et par sokker, hehe

Skrevet

jeg gikk mye barbeint i slippersene...

Skrevet

Ok..

Jeg fryser så fort på tærne, så jeg bruker sokker omtrent hele tiden, jeg... Så satser på litt flere par sokker jeg da ;)

Skrevet

føler meg litt dum, kan desverre ikke engelsk, er det noen som kan være snille og oversette til meg?

Skrevet

Her har jeg prøvd å oversette, så godt jeg kan. Håper det er til noe hjelp:

Klær:

2 vanlige hvite t-skjorter (ikke mammaklær, men str 14 for det lille ekstra jeg var usikker på hvor fort ville forsvinne, men håpet å gå tilbake til str 10) *Jeg brukte én

2 lang-ermede hvite t-skjorter (samme str) *Jeg brukte én

2 par jeans (en mammabukse, en i str 14 - igjen, lever i håpet)

1 par blå cordbukser (ikke sikker på hvorfor jeg pakket disse men jeg bare likte dem)

1 par av TopShop joggebukser (i lilla for å matche mulige joggesko i hvitt med rosa stripe)*

1 par hvite joggesko med rosa stripe*

1 par brune cowboy støvler (TopShop, naturligvis)

På dette stadiet ønsker jeg bare å stoppe og si "hva var det jeg tenkte?" Å prøve få på cowboy støvler etter at du nettopp har fått en baby og andregrads-sting var absolutt umulig, og kan jeg tilføre, latterlig!

2 par sokker *Jeg brukte ett

6 hvite truser *Jeg brukte én

12 mammatruser med multifargede prikker (for å se bort fra det faktum at jeg faktisk brukte bleier)*

Toalettsaker (Takk Gud for Boot sitt kundekort!):

1 prikkete veske fylt med

helt ny deodorant*

Ansiktsvask*

Dusjgele

Fuktighetskrem (dag og natt)*

Øyekrem

Green spot krem for natten! (ikke helt sikker på hva slags krem dette er..)

Tannbørste og tannkrem*

Flanell* (et eller annet i flanell?? Usikker på hva hun mener.. pysjamas?)

Sjampo og balsam*

Barberblad og barberskum

Pinsett, minisaks, øyevippetang

Bomull

Bind (VELDIG VIKTIG)x4 pakker*

Hårbørste og mini-hårføner

Hårbalsam for å få glatt/rett hår

Rescue remedy (en eller annen olje..)

Lavendel badeolje

Ordentlig tetre-olje

Arnica krem

Plaster (hvorfor i all verden jeg følte at jeg trengte disse vet jeg ikke... Jeg skulle jo være på et sykehus!)

Til slutt, fuktighetskrem for kroppen og kakaokrem/cocoa butter for strekkmerker (fet veldig bra)

Sminke:

Dekkstift*

concealer for å skjule POSER under øynene(umulig på dette stadiet)

Flytende rouge

Lipgloss i tre farger

(Jeg har aldri vært en sminke-person, så i det minste ble dette holdt til et minimum!)

Ekstra:

Fødselsbrev (Noe du er anbefalt å skrive men det ble ikke vist til én gang under fødselen)

Varme og kalde kompresser

Ulike energidrikker og snack

En av disse plast-vannflaskene som profesjonelle syklister bruker

En minivifte*

En ansiktsspray*

Massasjeolje og "håndmassasje" (sånn liten greie i tre, som man kan bruke til å masse med)

Kortstokk og fire på rad-spill (hva i all verden!)

Vogue, Elle, Heat, Hello, OK!, New, New, Closer, Red, Cosmopolitan and Glamour magasiner/blader. Herregud, den listen er sjokkerende.

Og husk, jeg har enda ikke startet på babyens bag, selv om (overraskende) jeg klarte å holde det til et minimum (for meg). Her er den:

Baby bag:

(Bagen var helt ny fra Nursery Windon in Knightsbridge; forførende i butikken med de små rosa kaninene på den!)

4 alt-i-ett drakter med føtter i hvit bomull og to i "towelling" (prøvde søke opp ordet.. er det stoffet som håndklær og gjerne morgenkåper lages i) *Jeg brukte én

4 hvite bodyer med armer *Jeg brukte én

Et hente-sett (som var, faktisk, en hvit alt-i-ett)*

Et nydelig heklet babyteppe i hvitt (som vi pakket Poppy inn i når vi forlot sykehuset. Vi beholdt det for Daisy, også, og jeg tror jeg vil ofre det en dag som et teppe for mine barnebarn)*

En liten, "ullen" alt-i-ett for når vi skulle forlate sykehuset (vårt hadde små bamser - så søtt. Igjen, også brukt for Daisy)*

1 pakke med nyfødt-bleier*

1 pakke med bomull og baby badesvamp

En liten ande-rangle (hun hatet den!)

Så der har du den. Litt av en liste. Og jeg må si det stoppet ikke der fordi det var øvelsesballen min i tillegg (som jeg konsekvent ikke engang satt på gjennom hele fødselen)

Håper det var noe hjelp i dette, og at oversettelsen min var ganske riktig.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...