lucky_mom Skrevet 23. november 2006 #1 Skrevet 23. november 2006 Tirsdag 21. november kom gromgutten vår. Jeg våknet av rier kl 3 på natten. De kom jevnt med 5-10 minutters mellomrom, og var "passe vonde". Ringte føden kl 7 og sa at nå kom vi snart. Kjørte eldstejenta på skolen, så til sykehuset. Da vi kom frem til sykehuset ble riene skikkelige vonde, og jeg klarte knapt å gå. Vi var der like over kl 9. Jordmoren sjekket meg, og jeg hadde allerede 7 cm åpning! Fikk klyster, så tok jordmor vannet, og pressriene kom med en gang. Gutten ble stående med hodet ute mellom to rier, noe som var grusomt vondt. Men så kom han ut kl 1030. Alt gikk så raskt og greit, og jeg rakk ikke å få noe smertestillende. Fikk bare ett lite pyntesting - ikke dårlig med tanke på at gutten veide 5055 gr og hadde 37 cm rundt hodet :-) Lykke til til alle dere andre som har dette fantastiske i vente :-)
MammaDilla Skrevet 23. november 2006 #2 Skrevet 23. november 2006 Gratulerer så masse!! Hørtes ut som en nok så fin fødsel siden det gikk så kjapt. Lykke til videre og kos dere masse! Klem
Gjest Gromjeinta!!!! ;) Skrevet 23. november 2006 #3 Skrevet 23. november 2006 Gratulerer, med fine gutten deres!! Flink du!
smiletryne Skrevet 23. november 2006 #4 Skrevet 23. november 2006 Gratulerer så mye!!! Er så vant til at folk kommer til meg kun med skrekk-historiene sine, så det var godt å høre at det går bra for noen:) lykke til videre
corleone Skrevet 23. november 2006 #5 Skrevet 23. november 2006 Flott gjort! Ikke hverdags å få så store barn da. Ble du "advart" på forhånd?
silhah og emilie Skrevet 23. november 2006 #6 Skrevet 23. november 2006 gratulerer...jeg også vil føde nååå
lucky_mom Skrevet 23. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 23. november 2006 Jeg fikk vekten hans estimert i uke 38. Da sa legen at han kom til å veie ca 4600 gr på terminen. Han kom 8 dager over terminen, så det stemte jo ganske bra! Søstrene hans veide også henholdsvis 4080 gr og 4485 gr da de ble født, så jeg var forberedt på et stort barn... Synes ikke denne fødselen var verre enn de to første av den grunn, tvert imot :-)
Gjest Skrevet 23. november 2006 #9 Skrevet 23. november 2006 oiiiiiiiiiiiiii Gratulerer masse ;o)))))))))))
Gjest leelu23 FØDEKLAR Skrevet 23. november 2006 #10 Skrevet 23. november 2006 Gratulerer sååå MYE nå ble jeg virkelig gla av å lese dette. Jeg har termin om 2 dager og igår ble gutten min estimert til 4700 .. Godt å høre at det kan gå enkelt og greit å få ut de litt større enn gjennomsnittet også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå