trenger å være anonym nå Skrevet 23. november 2006 #1 Skrevet 23. november 2006 Noen som veit hva den kuren heter som de reklamerte på tv for en stund siden? Som du får reseptfritt på apoteket?
silhah og emilie Skrevet 23. november 2006 #2 Skrevet 23. november 2006 huff leste feil...lurte fælt på hva bakt vaginapose var hehe
Hyacinth Bucket Skrevet 23. november 2006 #5 Skrevet 23. november 2006 Har du bakteriell vaginose så hjelper neppe noen reseptfri kur. Så mye utflod at det virker som du tisser på deg og i tillegg lukter det tørrfisk???Du må få deg anti biotika. Eneste som hjelper dersom det er bakt. vaginose du har. Og...høyst sannsynlig etter anti biotikaen trenger du en soppkur. Been there, done that. Lite festlig.
Venter på gutt nr 3 :) Skrevet 23. november 2006 #6 Skrevet 23. november 2006 Hei! Fikk beskjed av min lege at det ikke var noe som kunne kurere bakteriell vaginose.Men vet at Melkesyre vagitorier hjelper..Fåes på apoteket.
trenger å være anonym nå Skrevet 23. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 23. november 2006 Beretta: Måtte du oppi stolen og ta en underlivsundersøkelse for å konstantere bakteriell vaginose?? Utfloden renner ordentlig, og lukter absolutt ikke gått. Føler det stinker av hele meg.Ble slik etter jeg tok en innvendig UL på tirsdag......
Gjest leelu23 FØDEKLAR Skrevet 23. november 2006 #8 Skrevet 23. november 2006 Baktriell vaginose er uhelbredelig har hvertfall jeg hørt. Kjenner en voksen dame som har det og hun bytter bukse tre ganger om dagen pga. den forferdelige fiskelukta.. stakar!
Venter på gutt nr 3 :) Skrevet 23. november 2006 #9 Skrevet 23. november 2006 Noen som vet hva det kommer av?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2006 #10 Skrevet 23. november 2006 Bakteriell vaginose kommer vel av ubalanse i bakterie floraen i skjeden.. Det kan hjelpe å skylle seg med eddik vann, forsurer miljøet der nede, så da blir du kvitt de bakteriene som forårsaker den dårlige lukten. Og du kan pøse innpå med mye sitrus frukt, for da blir urinen din "sur" og da trives heller ikke bakteriene så godt.. Disse to tingene har fungert for meg.. Så lykke til..)
trenger å være anonym nå Skrevet 23. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 23. november 2006 http://www.helsenytt.no/artikler/vaginose.htm
Gjest leelu23 FØDEKLAR Skrevet 23. november 2006 #12 Skrevet 23. november 2006 Du tenker på Lactal kanskje?
trenger å være anonym nå Skrevet 23. november 2006 Forfatter #13 Skrevet 23. november 2006 Det stemmer Er ikke det en sånn gelè? Som man smører inn i skjeden da??
nutri Skrevet 23. november 2006 #14 Skrevet 23. november 2006 Tror du blander med urinveisinfekjson Anonym. Hjelper ikke på klima i skjeden å surgjøre urinen ved å spise sitrusfrukt, C-vitamin eller tranebær, siden urinen kommer ut et annet hull Sjekk ut linken til Scania. Lactal er en gele ja, som "sprøytes" inn i skjeden (innføringssprøyter følger med i pakken) alternativt har du Vivag kapsler, til innføring i skjeden.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2006 #15 Skrevet 23. november 2006 Nutri: blander det ikke med urinveisinfeksjon.. Det har faktisk hjulpet for meg.. Men du får også en syv dagers kur på resept av legen din. Kan ikke huske hva det heter. Men den taes vaginalt, en krem som føres inn med ett rør.. Men er jo ikke sikkert at det med sitrus frukter hjelper for alle, men det er jo verdt ett forsøk..;o)
Gjest leelu23 FØDEKLAR Skrevet 23. november 2006 #16 Skrevet 23. november 2006 Jo Lactal er den gelen de reklamerte for hvertfall på tv. den skal hjelpe tror jeg. Mora til eks-naboen min i den reklamen.. haha!
nutri Skrevet 25. november 2006 #17 Skrevet 25. november 2006 Skylde seg med eddik er jeg med på, det surgjør i skjeden. (Men da vil jeg heller anbefale Lactal for prøve å normalisere bakteriefloraen.) Men jeg mener nå likevel at hva du spiser ikke påvirker miljøet i skjeden, siden stoffene skilles ut gjennom urin eller avføring. Den kremen du fikk på resept av legen er Dalacin vaginalkrem. Effektiv den. Så dersom Lactal ikke hjelper, bør man oppsøke lege for å få antibiotika for å bli kvitt problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå