Gå til innhold

SF mål i uke 29...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! var på kontroll hos legen i forrige uke. Målte sf til 30cm i uke 29. Lå rett utenfor det grønne feltet. Hun ville ha meg tilbake etter en uke for å kontrollere. Uken etter målte jeg 30,5. Hun syntes tydligvis dette var i meste laget. Hvordan er målene deres i disse ukene? ( jeg har ligget over den røde streken hele veien, men innenfor det grønne feltet).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SF var 28 cm i uke 30. holder meg stort sett på den røde streken.

Skrevet

Jeg har ligget litt over det grønne feltet hele veien og i uke 29 målte jordmor 29 cm. Hun sier jeg har "godt" mål men det er bra jeg følger min egen kurve selv om den er høy.

Skrevet

I uke 28, sf mål 25,5, bittelitt under streken. Lagt på meg 1 kilo siden forrige kontroll.

Skrevet

Jeg var på kontroll i går, var da 29+6. Sf målet var da 26. Ligger litt under den røde streken.

Skrevet

I uke 27 hadde jeg et SF mål på 28,5, altså ganske langt utenfor det skraverte feltet. Er litt bekymret over at jeg ikke får noe ekstra oppfølging pga. dette, kan jo skyldes så mye. Var snakk om kanskje en ekstra UL ved neste kontroll hvis jeg fortsatte og vokse like mye, men det er jo 4 uker til !!

Skrevet

i uke 27 var mitt sf mål på 28, så jeg ligger langt over det grønne området jeg også, men får heller ingen ekstra oppfølgigng pga dette...

Legen min tror det kan være fordi terminen min er feil (ble satt 16 dager tilbake på ul) og at min mens-termin stemmer mest. Så vifår bare vente å se hva som skjer... Men hvis jeg begynner å gå langt over min menstermin så blir jeg å forlange ekstra kontroller ( hvis jeg skal gå helt til min overtidsdato før de gjør noe er jeg jo faktisk en hel mnd over min mens termin...)

Skrevet

Godt å høre at det er flere enn meg, blir jo litt urolig når jeg hører at andre blir tatt inn til ekstra kontroller osv. Blir jo litt engstelig for at noe kan være galt da...

mens-termin og ul-termin min er ganske lik, så tror nok at terminen stemmer hos meg. Men synes det er rart hvis de ikke tar hensyn til menstermin, magen og beibiens utvikling under svangerskapet når det er så store forskjeller, men får håpe at ting skjer naturlig hos deg rundt menstermin :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...