Gå til innhold

Tørr hud som flasser av på nyfødt...andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta er 10 dager gammel, og i de siste dagene er huden blitt mer og mer tørr og flasser av. Jordmor undersøkte henne for 2 dager siden og sa det var helt normalt, at nyfødte skiftet litt hud. Har aldri vært borti dette før, men nå siste dagene er det bare blitt værre, hjelper ikke å bade henne med litt olje. Andre som er i samme situasjon? Vurdere å ringe helsesøster i morgen..uff bekymret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

helt normalt, jenten min og hadde det gikk over etter en uke eller 2

Skrevet

Detter hadde Lukas også, gikk over etterhvert. Smørte med litt babyolje jeg. Det hjalp litt.

Skrevet

samme var det her og... syntes det så litt rart ut.. tørr skrumpete hud... men det flasset av og nå har hun verdens mykeste barnehud=)

Skrevet

å tusen takk for svar!!! det lettet et bekymret mammahjerte :-) tør ikke ta babyolje direkte på huden tenker at det blir for sterkt..men skal bade henne nå i kveld med noen dråper olje oppi. Håper det kommer seg fort!

Skrevet

Ikke noe å bekymre seg for. De fleste nyfødte flasser litt, og om du har gått lenge på overtid, flasser de som regel mer. Snuppa mi lå 15 dager for lenge i magen og så helt forferdelig ut i en periode, nesten som om hun hadde en hudsykdom. Jeg ble rådet fra barsel til å smøre skikkelig inn de verste områdene inn med løveapotekets barnsalve på kvelden. Dette hjalp godt hos oss, men det forsvinner uansett.

Skrevet

Jenta mi flasset også MYE, særlig på hender og føtter, jeg kunne av og til dra av "flak"! Og dette skjedde i to runderfør hun ble fin. Smurte litt med olje av og til, men gjorde i grunnen ikke så stort nummer ut av det. Etter ca en mnd var hun helt fin i huden.

Så du kan slappe helt av, det er slett ikke uvanlig:-)

Skrevet

Du kan også smøre med morsmelk! Det gjør jeg på gutten min, og han er nesten ikke tørr lenger!

Skrevet

Morsmelk brukte jeg på jenta mi også, mest i ansiktet og på armene da. Og litt babyolje. Det gikk over etter en stund av seg selv, og nå er huden hennes myk og go' =)

Skrevet

samme her... hadde mye tørr hud på hendene og på føttene. smurte med A creme som eg fikk anbefalt hos helsesøster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...