Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 23. november 2006 #1 Skrevet 23. november 2006 Jenta er 10 dager gammel, og i de siste dagene er huden blitt mer og mer tørr og flasser av. Jordmor undersøkte henne for 2 dager siden og sa det var helt normalt, at nyfødte skiftet litt hud. Har aldri vært borti dette før, men nå siste dagene er det bare blitt værre, hjelper ikke å bade henne med litt olje. Andre som er i samme situasjon? Vurdere å ringe helsesøster i morgen..uff bekymret.
akt80 & Sara Emilie Skrevet 23. november 2006 #2 Skrevet 23. november 2006 helt normalt, jenten min og hadde det gikk over etter en uke eller 2
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 23. november 2006 #3 Skrevet 23. november 2006 Detter hadde Lukas også, gikk over etterhvert. Smørte med litt babyolje jeg. Det hjalp litt.
Gjest Skrevet 23. november 2006 #5 Skrevet 23. november 2006 samme var det her og... syntes det så litt rart ut.. tørr skrumpete hud... men det flasset av og nå har hun verdens mykeste barnehud=)
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 23. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 23. november 2006 å tusen takk for svar!!! det lettet et bekymret mammahjerte :-) tør ikke ta babyolje direkte på huden tenker at det blir for sterkt..men skal bade henne nå i kveld med noen dråper olje oppi. Håper det kommer seg fort!
LivetErEnLek Skrevet 23. november 2006 #7 Skrevet 23. november 2006 Ikke noe å bekymre seg for. De fleste nyfødte flasser litt, og om du har gått lenge på overtid, flasser de som regel mer. Snuppa mi lå 15 dager for lenge i magen og så helt forferdelig ut i en periode, nesten som om hun hadde en hudsykdom. Jeg ble rådet fra barsel til å smøre skikkelig inn de verste områdene inn med løveapotekets barnsalve på kvelden. Dette hjalp godt hos oss, men det forsvinner uansett.
Ta sats;-) Skrevet 23. november 2006 #8 Skrevet 23. november 2006 Jenta mi flasset også MYE, særlig på hender og føtter, jeg kunne av og til dra av "flak"! Og dette skjedde i to runderfør hun ble fin. Smurte litt med olje av og til, men gjorde i grunnen ikke så stort nummer ut av det. Etter ca en mnd var hun helt fin i huden. Så du kan slappe helt av, det er slett ikke uvanlig:-)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 24. november 2006 #9 Skrevet 24. november 2006 Du kan også smøre med morsmelk! Det gjør jeg på gutten min, og han er nesten ikke tørr lenger!
Kæmma og trultene Skrevet 24. november 2006 #10 Skrevet 24. november 2006 Morsmelk brukte jeg på jenta mi også, mest i ansiktet og på armene da. Og litt babyolje. Det gikk over etter en stund av seg selv, og nå er huden hennes myk og go' =)
Angela83 #superstolt mamma# Skrevet 24. november 2006 #11 Skrevet 24. november 2006 samme her... hadde mye tørr hud på hendene og på føttene. smurte med A creme som eg fikk anbefalt hos helsesøster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå