Anne-B. Skrevet 23. november 2006 #1 Del Skrevet 23. november 2006 Husker da vi hadde seksualundervisning i 10. klasse (aaaaltfor sent for en del i klassen, skulle hatt det i 8. kl), da ble vi jentene innprenta med at vi måtte huske å bruke prevensjon, ellers ble vi gravide med en gang! Og p-piller må man huske å ta til bestemte klokkeslett, og ikke glemme en eneste en! Det var det som var det viktigste, ble nevnt litt om kjønnssykdommer og, men ikke så veldig utfyllende.. Min erfaring fra babylaging så langt er at det er en egen vitenskap! Testing av EL, hvor i syklusen og når på dagen, sex hver dag, annenhver, hver tredje dag?? Misjonær, bakfra, fra siden, hvor lenge ligge med rompa opp etter samleie, slik at flest mulig av "soldatene" kommer seg inn? Om det er kun 2 dager man kan bli befruktet, og sædceller kan overleve opptil 5 dager, så snakker vi kanskje om 5-6 dager i løpt av hele syklusen som det er mulig å få en innertier på. Og likevel funker det ikke for noen av oss!!!! Så derfor lurer jeg på; er seksualundervisninga bare propaganda? Jeg har glemt opptil 4 piller på ett brett, og det har ikke skjedd noe, jeg har hatt masse ubeskytta sex (med samboer, vel å merke) uten at noe skjedd! Se på dette som en lett utblåsning fra en frustrert prøver. Til dere som har fått det til med en gang; så herlig for dere, og for en griseflaks Til dere som enda holder på og har holdt på en stund; det finnes jo heldigvis hjelp å få! ) Nå skal jeg prøve å finne på noe annet å gjøre, sånn at jeg ikke bare tenker på babylaging, hehe.. En god kveld til dere alle sammen!! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7206926-er-det-bare-propaganda-det-man-l%C3%A6rer-p%C3%A5-skolen-eller-sukke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 24. november 2006 #2 Del Skrevet 24. november 2006 Kjenner meg veldig godt igjen i den tankegangen. Har egentlig ingenting her inne å gjøre, er nemlig gravid med nr 2 (!) Men vil gjerne dele min erfaring. Med førstemann tok det nemlig 17 pp før det klaffet, og var veldig fortvilet. Men plutselig fikk jeg en rar følelse- og jammen var jeg gravid. Så skulle vi prøve med nr 2 og var forberedt på samme runde. Men da gikk det på 5 pp!! Under prøvingen følte jeg at alle andre fikk det til så fort og at det var noe galt med meg- men vi fikk det til uten hjelp! Det er håp! Lykke til....... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7206926-er-det-bare-propaganda-det-man-l%C3%A6rer-p%C3%A5-skolen-eller-sukke/#findComment-7210545 Del på andre sider Flere delingsvalg…
JordbærMathilde Skrevet 24. november 2006 #3 Del Skrevet 24. november 2006 Godt skrevet, Anne-B! Det virker som den beste måten å bli gravid på er å være 16 år og full... Jeg har heldigvis ikke problemer med å bli gravid, mitt problem er at jeg mister... Så jeg vender stadig tilbake til denne siden... nsker deg lykke til videre!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7206926-er-det-bare-propaganda-det-man-l%C3%A6rer-p%C3%A5-skolen-eller-sukke/#findComment-7211556 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå