Gå til innhold

Noen eksperter på grøt? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er oppe i en porsjon grøt til kvelds nå.

Det jeg lurer på er hvor mye mme han skal ha i tillegg i løpet av et døgn? Han er 4 mnd + 1 uke.

Prøver iherdig å lære han at vann er godt, men det ser ikke ut til å falle i smak... Kommer han noen gang til å like det?

Noe annet jeg også lurer på er når vi eventuelt skal begynne med mer fast føde og hva? En porsjon grøt til frokost? Eller grønnsakspurrè (eller hva det nå heter) til middag?

Syns ikke det er så lett dette her ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg spurte hs i dag om dette med et ekstra måltid. Hs sa det var best å gi ett grøtmåltid til, fordi det inneholder alt babyen trenger av næring, vitaminer etc. Når vi er oppe i to grøtmåltider (kvelds og frokost/lunsj), kunne vi begynne med grønnsakspuré til middag som måltid nr. 3.

Når det gjelder vann har ikke Vesla vært særlig begeistret hun heller, så vi har gitt henne eplesaft fra Hipp med litt vann i. Dette har falt i smak:-) Så har vi gradvis fylt opp med mer vann og mindre eplesaft og nå drikker hun bare vann. Dette har tatt ca tre uker.

Håper dette var til litt hjelp i hvertfall! :-)

Skrevet

Ja, tusen takk :)

Har prøvd å finne eplesaft, men finner det ikke noen sted. Bare pære, men det er fra 6 mnd...

Da skal jeg gi han litt grøt til lunsj i mårra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...