Gå til innhold

Vannkopper, HJELP....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har spurt om dette før, uten særlig respons, men prøver igjen.

Det ser ut som om lille babyen min på ti uker er i ferd med å utvikle vannkopper.... Storebror på 2,5 år hadde dette for to uker siden.

Noen som har erfaring med dette??? Jeg fullammer, han får dog en flaske mme om kveldene.

Drar selvfølgelig til legen i morgen, hvis det kommer flere. Vet av erfaring at de ikke kan si noe før det har spredd seg.

Han har ikke feber, formen er kjempefin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyer får som regel en veldig lett variant av vannkopper, så det er ikke noe å være urolig for. Mange er så og si symptomfrie, bortsett fra noen få kopper som ikke engang behøver klø eller sprekke. Ulempen er at de får kortvarig beskyttelse, du kan altså regne med at han får det igjen senere.

Min gutt lot jeg smitte med vannkopper da han var ca 7 måneder gammel, etter å ha konferert med HS. De mente det var på grensen om han kom til å få varig immunitet. Han fikk bare litt utslett.

Du kan lese mer på Dr.Online e.l.

Skrevet

det er ganske vanlig at små barn med vannkopper får lite utslett osv... men husker nabogutten på 10 mnd som fikk det... har aldri sett så masse utslett før. han hadde over HELE kroppen... tett i tett...hele hode bunnen, magen, ryggen , fjeset, beina, armene..., helt sykt... så det er ikke alle som får det lett når de er liten

Skrevet

Det er vannkopper. Foreløpig ganske få. Håper det forblir slik... Legen sa at han sikkert kom til å få det senere også, men da i en mildere variant.

Takk for svar til dere som tok dere tid til det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...