Tredjemann på vei :D Skrevet 23. november 2006 #1 Skrevet 23. november 2006 riktignok ikke alt som havnet i munnen, men det var i hvert fall det som var meningen hans:) skikkelig gøy om han lærer det på ordentlig snart da! da blir det enklere for oss foreldrene. når begynte barna deres å spise av skje selv? bare lurer:)
Northernlights Skrevet 24. november 2006 #2 Skrevet 24. november 2006 Min er 13 mnd, men kaster vekk skjeen om jeg gir den til han. Han vil heller plukke og grise med fingrene selv.. Ikke engang halvparten havner i munnen. Jeg har vært fæl å mate han til nå. Men han skal jo helst lære det snart, så det er nok på tide for poden min. Det blir bare så utrolig mye griseri..
Tredjemann på vei :D Skrevet 24. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2006 ja det ser jo ut som vi har hatt matkrig her når han er ferdig! hadde overhodet ikke trodd han skulle gjøre dette alene enda for vi har heller ikke gitt han så veldig mange sjanser til å prøve, i tillegg har han vært vant til å leke med noe mens vi matet han. har de siste dagene hatt sen middag slik at middagen har byttet plass med kveldsmaten, så da kan han få grise så mye han vil:)
*ulvemor* Skrevet 24. november 2006 #4 Skrevet 24. november 2006 jenta mi blir ett år om to uker, og spiser brød selv. Men har ikke begynt å la henne prøve med skjeen enda, kanskje på tide å begynne litt da så flink gutten din er altså
Tredjemann på vei :D Skrevet 24. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 24. november 2006 takk:) ble ganske overraska og stolte der vi satt ja. man må nesten tåle en del griseri ved matbordet har jeg skjønt:)
Gjest Skrevet 24. november 2006 #6 Skrevet 24. november 2006 Datteren på 14 mnd nekter å bli matet, så hun spiser det meste selv. Jeg skal ikke påstå at hun ikke bruker fingrene, men hun har skje eller gaffel i den andre hånden ;o) Hun er veldig søt når hun sikter seg inn på en liten gulrotbit med den lille gaffelen sin. Noen ganger må hun hjelpe litt til med den andre hånden før matbiten sitter på plass. ) Jeg husker ikke helt når hun startet med bestikk, men hun har hatt sin egen skje i hånda selv om vi matet henne.
Mona2 Skrevet 25. november 2006 #7 Skrevet 25. november 2006 Gutten min begynte plutselig å ta skjea selv og spise grøt når han var 1 år. Nå spiser han grøt selv, og litt middag, men det tar jo litt tid da. Og når han syntes det tar for lang tid begynner han å spise med hendene. Han er nå 13 mnd. Han har ikke helt kontroll med skje enda, men det blir bedre og bedre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå