2jenter♥♥ Skrevet 23. november 2006 #1 Skrevet 23. november 2006 LEnge å vente synes jeg, er det vanlig????????
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 23. november 2006 #2 Skrevet 23. november 2006 Det er skikkelig elendig syns jeg! HelseNorge i et nøtteskall... Forrige gang jeg var gravid var jeg på kontroll hver mnd, fikk høre hjertet og kunne spørre om alle spørsmålene som hele tiden dukker opp. Gledet meg til hver time! Nå var jeg i uke 8, og neste gang blir ikke før i uke 24! Jeg har en teori på at antallet tidlige ul har steget etter de innførte den nye lege-ordningen... Var nesten ingen som tok tidlig UL sist jeg var gravid, og det er virkelig ikke mer enn 1,5 år siden!
Mammas_2_solstråler <3 Skrevet 23. november 2006 #3 Skrevet 23. november 2006 det er jo helt vanlig. Jeg hadde min første i uke 14, hadde ul i uke 19, og var hos jormora mi idag og er i uke 22. Ny kontroll har jeg fått i uke 27. Nå får vi 8 kontroller i løpet av svangerskapet. Husk at vi skal ha en kontroll hver uke fra uke 36. (da går det 4 kontroller)
Xenaen Skrevet 23. november 2006 #4 Skrevet 23. november 2006 Trur det er litt opp til hver lege. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne velge hvorvidt jeg ville gå til han eller til jordmor, men at jeg måtte ringe jordmor her i kommunen selv. I tillegg sa han at jeg måtte huske at terskelen for å få time hos han, var lav - dersom det var noe, måtte jeg bare ringe. Men han ble nå litt distre, og glemte å gi meg de der bøkene og informasjon og sånn. Styrte litt med magemålet mitt. Skal ringe jordmor neste uke, tenkte jeg, for å få vite når det passer å ha time. Greit å planlegge litt fram i forhold til jobb. Men skal du gå til jordmor du, eller?
muslingen Skrevet 24. november 2006 #5 Skrevet 24. november 2006 jeg var hos legen i uke 12, hos jordmor i går ( uke 15) og skal nå til legen og jordmor annenhver mnd frem til uke 36. jordmora mi sa at det var vanlig med en kontroll i mnd fra uke12-36 og annen hver uke etter det. hun sa og at ultralyden kommer utenom og ikke skal telle som en kontroll. men det er vel som sagt tidligere her, opp til hver enkelt lege. snart helg:)
dikke Skrevet 24. november 2006 #6 Skrevet 24. november 2006 Jeg er nå 17+3 og har hatt tre kontroller. Jeg skal på UL i neste uke og har også satt opp nye timer hos lege og jordmor. Så i uke 26 vil jeg ha hatt 6kontroller inkl UL.
tina 79:) Skrevet 24. november 2006 #7 Skrevet 24. november 2006 Jeg er 14+1 i dag, og har ikke vært hos legen på svangerskapskontroll siden jeg var 7+5. Ringte til ABC og spurte om det var normalt at jeg måtte vente så lenge på neste kontroll (skal ikke før 12. jan), og det var helt normalt. De sa at så lenge jeg var frisk, var det ikke nødvendig med flere kontroller før litt lenger ut i svangerskapet. Så da smører jeg meg med tålmodighet. Heldigvis skal jeg til UL 27 des, då det blir første milepæl
LK77 01/02*09/03*06/07 Skrevet 24. november 2006 #8 Skrevet 24. november 2006 Jeg var til første kontroll hos legen i min 10`nede uke. Skal til jordmor for første gang i uke 16 og ul i uke 17. så får vi se hvordan jordmora setter opp resten av kontrollene.. Tror det kommer helt an på hvordan helsen til mor og barn er og tar antall kontroller deretter...og om en har sjeldne kontroller og er bekymra for noe så er det jo bare å ringe til lege/jordmor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå