mille80 Skrevet 23. november 2006 #1 Skrevet 23. november 2006 Hei jenter:) Hvor tidlig mener dere å ha kjent liv? Og hvordan føles det ut? Er i uke 19, og føler et eller annet merkelig i magen. Akkurat som bobler på innsiden av huden på magen:) eller er dette for tidlig?
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 23. november 2006 #2 Skrevet 23. november 2006 Neida, det er godt mulig å kjenn eliv i uke 19! Drikk noe søtt og legg deg ned på ryggen, da kjente iallefall jeg sparkene best!
Gjest Skrevet 23. november 2006 #3 Skrevet 23. november 2006 Jeg er 12+1 i dag og har kjent liv i noen dager nå, i dag har jeg kjent masse. Lurer på om jeg kjente noe for 2 ukers tid siden også, er nesten sikker på det, men ikke helt. Har kjent liv fra uker 13 de to andre gangene. Jeg kjenner det som små dytt og streif i magen så tidlig som nå, etterhvert blir det mer som skikkelige dytt, spark og andre romenstreringer.
Lille-gullklumpen Skrevet 23. november 2006 #4 Skrevet 23. november 2006 Jeg er i Uke 15 og idag kjente jeg helt tydelig konsentrerte bobler midt på magen! Hadde nettopp spist Pinnekjøtt, så det falt vel i smak Kjempe rart å kjenne det og et skikkelig piff i en energiløs hverdag! Hihi..føltes som den beste julaften!
forvirret... Skrevet 23. november 2006 #5 Skrevet 23. november 2006 jeg er 17 uker, og kjenner tydlige spark faktisk. helt nederst imagen. i går kjente jeg det faktisk såvidt utenpå magen bare en gang da.. hehe.. men moro fordiom:) ellers kjenner jeg bittesmå søte spark hver dag for tiden, helst om morningen og kvelden, når jeg sitter stille. Det begynte med "bobler" i rundt uke 14. Er andregangs jeg da.. med førstemann kjente jeg det ikke før i uke 17. Det er nok liv du kjenner,ja!
malm Skrevet 23. november 2006 #6 Skrevet 23. november 2006 å endelig kjenner jeg liv i magen ,det er første gang i dette svangerskapet,å så deilig følelse .er i 13 +4 uke. har tre fra før å den opplevelsen med og kjenne liv er herlig og bobblende .da jeg skulle ha den første kjente jeg liv første gang i uke 15.
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 23. november 2006 #7 Skrevet 23. november 2006 Jeg vil også kjenne liv, venter i spenning, men må nok holde ut litt til. Er 15.uker i morra og førstegangs så jeg er nok litt tidlig ute med å bli utålmodig:)
kom-som-bestilt Skrevet 23. november 2006 #8 Skrevet 23. november 2006 Jeg har kjent slik bobler en tid, men forrige fredag kjente jeg plutselig tydelige spark. Siden da har jeg kjent masse liv, og på UL i dag fikk jeg se lillingen - var særdeles aktiv av seg Er nå 19, 3
Gjest Skrevet 24. november 2006 #9 Skrevet 24. november 2006 Jeg kjente liv for aller første gang i dag faktisk. TO GANGER. Første gangen var det bare så vidt- "huh, hva var det" liksom. Men så ca. 20 min etterpå kjente jeg det igjen, og da var det sterkere og varte lenger. Føltes som om noen støk en fjer på innsiden av magen min. Veldig spes. Jeg er bare 13 uker og 6 dager, trodde det skulle gå lenger tid før jeg kjente noe, men mamma kjente vist også liv i uke 14.
mille80 Skrevet 24. november 2006 Forfatter #10 Skrevet 24. november 2006 Da er det nok sikkert liv jeg kjenner også.. åh så deilig:) har nok kjent disse "boblene" en stund, men ikke begynt å koble de til liv før nå i det siste. Dette er jo fantastisk! Ikke vært på ul enda, så dette er liksom mitt første tegn på at det faktisk er liv (bortsett fra å høre hjerteslag da)
Elllis Skrevet 24. november 2006 #11 Skrevet 24. november 2006 det høres ut som liv ja: ) Alva: kjente det like tidlig som deg. Jeg har en teori om at dersom man vet hva man skal kjenne etter er det ikke tvil hva det er. Vet forresten at det ikke er alltid man kjenner bevegelsene, var på UL i uke 15 og da så jeg at den lille bevegde seg men kjente ikke et fnugg. Det må være når fosteret skikkelig "turner" man kjenner det.
malm Skrevet 24. november 2006 #12 Skrevet 24. november 2006 så heldige vi er jenter ,lykke til videre i denne spennende tiden klemm
Gjest Skrevet 24. november 2006 #13 Skrevet 24. november 2006 Jeg har kjent liv stort sett hver dag i ca en uke nå. Er 17+1, kjente liv første gang da jeg var 15+3. Men jordmor sa jeg var tidlig ute, så jeg tror ikke så mange førstegangsfødende kjenner liv så tidlig. Mamma ble også overraska, for da hun gikk med meg kjente hun ikke noe før rundt uke 21-22 (sier hun da)
Trillet Skrevet 24. november 2006 #14 Skrevet 24. november 2006 jeg kjente liv i uke 18.. Små bobler.. Nå, to uker senere kjenner jeg spark og mye aktivitet... Sambo gleder seg så til han kan kjenne det:) Ja vi er utrolig heldige som får oppleve dette... Det er helt fantastisk!
Gjest Skrevet 24. november 2006 #15 Skrevet 24. november 2006 Men skjønner liksom ikke helt hvordan folk kan forveksle det med luft i magen. Man kjenner jo veldig godt att det kommer fra livmoren. Når er det man kan begynde å kjenne det fra utsiden?
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 24. november 2006 #16 Skrevet 24. november 2006 Kjente det i uke 15 med førstemann og i uke 13 med andre. Ikke sånn hver dag, men av og til at det er noe som beveger seg der i starten og så ettehvert blir det kraftigere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå