Gå til innhold

Redd for helsa til samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Han spiser aldri frokost!! Jeg har mast på han om han ikke kan lage kvelden før hvis han er for trett til å lage om morningen.

- Han kjøper usunn lunsj på jobb. Jeg kunne jo laget matpakke og frokost til ham, men vil ikke gå inn i denne "sy puter under armene" rollen

- Han finner plutselig ut at han er sulten kl 23 om kvelden når vi skal legge oss og kan spise en hel grandiosa eller noe annet usunt

- Han trener aldri

- Han snuser og drikker en del øl (er ikke alkoholiker altså)

- Han spiser lite variert, mye ost, skinke, kjøtt, melk og egg...Lite grønnsaker og frukt

Har snakket mye med han for å han til å forandre livsstil. Han er ikke tykk, men er redd for helsen hans....Virker ikke som han bryr seg..

Noen som har tips til hva jeg skal gjøre? Vil ikke ha en mann som får hjerteproblem eller får slag eller noe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syns ikke det hørtes så fælt ut jeg

Skrevet

ikke? Er det bare jeg som er en helsefrik da?

-jeg trener minst 2 ganger i uken

- jeg elsker å gå turer

- jeg er normalvektig

- jeg spiser variert

- jeg spiser stort sett sundt

- Jeg er opptatt av hva jeg putter i meg

- Jeg røyker ikke

- Jeg drikker med måte

- Jeg smører alltid matpakke og spiser alltid sunn nork frokost

- Jeg EEllsker frukt

-jeg spiser alltid grønnsaker til middag

Skrevet

Hei du..

Når jeg leste innlegget ditt var som å høre om min mann. Vi er veldig forskjellig. Jeg er nok et helsefrik mens han mer livsnyter. I tillegg har han gått opp 20 kg på 10 år.

Har prøvd i alle år å bedre livsstilen hans, men uten hell. Han røykte tidligere 20 om dagen, men da han fant ut at jeg var gravid sluttet han på dagen så han kan om han vil.

Har hatt ganske mange samtaler med han om dette, men det går en eller to uker også er det tilbake til gamle takter.

Jeg kan dessverre ikke råde deg til noe, men finner du en løsning blir jeg veldig glad for hjelp!

:)

Skrevet

Godt å høre om andre i samme situasjon...

Man blir jo litt ekstra redd for å miste mannen når man har et barn sammen....

Skrevet

Litt rart at dere bor sammen og spiser så forskjellig mat da. Spiser han ikke middag sammen med deg/dere?

Skrevet

jo, men han er ofte sulten igjen om kvelden. Hvis jeg blir sulten på kvelden spiser jeg kanskje 1 skive og 1 glass skummet melk, mens han tyr til en hel grandis eller 3 skiver med masse ost, skinke og egg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...