Gå til innhold

Blir amming lettere med nr 2?

Anbefalte innlegg

Jeg strevde lenge med å få til amming med førstemann. Det var litt komplikasjoner i forbindelse med fødselen og måtte ha ks. Han lå også på intensivavd. de første 2 ukene.

Men alt i alt tok det over 2 mnd før jeg klarte å fullamme både pga at han ikke ville ha puppen i starten og fordi det tok så lang tid å få nok melk..

Jeg håper at siden jeg nå er en "erfaren" ammer at det skal bli lettere med nestemann, eller er det ofte slik at det er like vanskelig neste gang?

(de komplikasjonene jeg hadde sist har jeg stor risiko for at kommer igjen så jeg er forbredt på KS og opphold på intensivavd. denne gang også.)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7205878-blir-amming-lettere-med-nr-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir ikke nødvendigvis lettere, men ofte kommer det litt an på oss selv også. Vi er mer rolig og har mer erfaring. Jeg hadde det tøft med nr 1 og måtte gi opp amming etter bare 3 mnd, men med nr 2 går det mye bedre, men jeg har stått mer på denne gang, har til tider ammet mye, men det er virkelig verdt det... Lykke til

Det kan godt være at det går mye bedre denne gangen, men det kan også gå den andre veien. Man er jo ofte roligere andre gangen, slik at ting går seg til mye lettere. Men babyene er forskjellige.

jeg fikk ikke til ammingen med nr.1, jeg hadde masse melk men hun ville rett og slett ikke ta puppen. Og istedet for å pumpe meg ihjel, ble det flaske på fulltid.

Denne gangen derimot, fikk jeg en gutt som bare vil ha puppen. Er over 6 mnd og fullammes enda, ikke hatt så mye som en dag med problemer. Alt har gått problemfritt, kunne ikke få puppen fort nok fra første stund :) så forskjellige kan de være..

Hei. Jeg syns amminga gikk mye lettere med barn nr to,som nå har blitt fullammet i snart seks måneder.

Førstemann fikk morsmelk og tillegg de to første månedene og deretter fikk han kun tillegg.

Jeg har to tette,og like før barn nr2 kom, var jeg veldig fast bestemt på at jeg ikke orket å koke flasker osv,for det er jammen er stort slit!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...