Gå til innhold

Hvordan trene på helsestudio i 3.måned?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eg trur eg ville snakka med ein personleg trenar, eller nokon som jobbar der, for å få litt veiledning. Då får du eit opplegg som passar til forma di og som tek hensyn til at du er gravid. Det viktiaste er jo å ikkje trene for hardt - pulsen skal helst ikkje over 145 slag/min.

Når det gjeld vekter skal ein også vere litt forsiktig sidan ledd og sener kan tøyast meir når vi er gravide.

Kanskje har dei trening for gravide på treningsstudioet ditt? Elles er det jo heilt supert å trene i graviditeten, både spinning og step går fint så lenge det ikkje er for hard intensitet! Du får helder hoppe over litt øvingar dersom du synes det er tungt :)

Lykke til!

Syns jeg har lest at du kan trene normalt, spinning og styrke og sånt. Anbefaler ikke timer med mye hopping og heller ikke tunge mageøvelser, da magemusklene kan skille seg. Du vil bli fortere anpusten enn før, så kroppen sier nok fra hvor hardt du kan trene.

Jeg er ingen ekspert, men her er det jeg har hørt:

- Du kan trene like hardt som du gjorde før graviditeten, men ikke noe særlig hardere.

- Du skal ikke trene styrkeøvelser på magen. (sit-ups og lignende)

- Du skal løfte litt lettere vekter enn før.

- Svømming er fantastisk..

Så jeg ville vel ikke begynne på spinning/step-timer nå hvis ikke du gikk på dem før... Jeg er i samme båt som deg... Hadde egentlig tenkt å komme ordentlig i form før jeg ble gravid, men det rakk jeg jammen ikke! :)

Nå trur jeg at jeg nøyer meg med litt lettere sykling ute i salen på treningsenteret...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...