Gå til innhold

dagpengar fram till termin?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hej hej..

Har fram till nu trott att min enda mulighet har varit att få en engångsstødnad, men nu ær jag lite osæker..

Har dagpengar och fick beviljat det den 3 okt och har termin den 25 mars. ræknas då detta som 6 månader eller kan man inte gå på dagpengar helt fram till fødseln? Och vad hænder om man føder før tidigt, mister man då den tiden i dagpengar med tanke på att man måste ha kapacitet till att arbeta??

Førvirrad..

Fortsetter under...

Dersom du føder før termin,stopper aetat vedtaket om dagpenger,og du kan søke på nytt igjen etter endt permisjon. Du "mister" ikke de ukene før fødsel,dersom du føder før permisjonen tar til. Trygdekontoret regner ut for deg om det lønner seg å ta engangspenger,eller om du bør velge fødselspenger.Dersom du har rett på fødselspenger,vil du tjene på å ta 100% i 10 mnd,istedenfor 80% i 12 mnd.

Vil også si at det lønnet seg for meg da jeg ble sykemeldt(bekkenløsning) For Trygdekontoret regner 100% av den lønna jeg hadde før jeg ble arbeidsledig...man får altså ikke 100% av tidligere lønn i dagpenger.

Håper dette hjalp litt;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...