Gå til innhold

Andre som har forliggende morkake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk vite på UL i dag at morkaken er forliggende, dvs at den dekker hele mormunnsåpningen, men at mesteparten lå mot bakveggen og at det var god sjangse for at den ville krype oppover etterhvert som livmoren vokste. Er 12+1 nå. Noen som har fått samme beskjed og hvordan har det gått, har den flyttet seg hos dere og har dere fått noen spesielle restriksjoner? Fikk beskjed om å ta det med ro når vi hadde sex... :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Alva og velkommen på 2. tri!

Jeg fikk den beskjeden på ordinær UL sist. Fikk da også UL i uke 23 (men det var egentlig feil, svensk ferievikar...) og uke 32 (det er da det egentlig skal sjekkes igjen). Den hadde da krøpet opp og det var ingenting i veien for normal fødsel. De mente på ordinær UL at den forliggende morkaka kunne være årsak til de småblødninger jeg hadde sist. Dersom morkaka fortsatt er forliggende i uke 32 planlegges keisersnitt da man ikke kan føde vaginalt (kan da blø i hjel). Fikk imidlertid ingen restriksjoner på sex eller andre ting. Den flyttet seg altså mellom uke 23 (da hadde den krøpet litt opp, men ikke helt) og uke 32 hos meg.

Skrevet

Jeg har også foranliggende morkake, men hos meg hadde den allerede klarert seg unna livmorsåpningen i uke 19 da jeg tok ordinær UL.. Så min morkake lå ikke så langt nede som deres..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...