Gå til innhold

Verdens verste mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og gråter og føler meg som verdens verste mamma. Etter 9 mnd uten en eneste hel natts søvn (og 9 mnd før det med lite søvn i svangerskapet), er nervene frynsete og jeg føler meg helt utslitt. Gruer meg til nettene fordi han alltid våkner et par ganger eller flere - og klan holde på i opptil 3 timer. Føler at jeg har prøvd de fleste metoder uten at noe funker. Det eneste jeg har fått til fint er legging, men nå i kveld ville han ikke sove og holdt på i sengen i en time. Han reiser seg opp og tuller med trekket foran sprinklene. Det blir han bare mer oppspilt av, så til slutt holdt jeg han nede. Merket selv at jeg tok i for hardt til slutt fordi jeg var sliten og ble irritert, og har så dårlig samvittighet! Særlig fordi jeg klarte å bli så irritert på han - stakkars liten han kan jo ikke noe for at han ikke fikk sove. Huff a meg - så kip jeg føler meg nå. Pappaen jobber mye og må få sove på nettene - skjønner jo at jeg må be han om mer hjelp om natta, men vi trenger pengene han tjener på ekstrajobben også. Ikke lett dette med søvnmangel - jeg som trodde jeg var supertålmodig og en god og snill mamma, er blitt en irritabel og sliten mor. Gruer meg til natten....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke lett når man føler det sånn, alle kan bli litt irritert iblandt...

Jeg er sikker på at du er VERDENS BESTE MAMMA!

Jeg synes du er god jeg som klarer deg i hverdagen med en liten baby jeg....

Tenk på alt det positive og gode du gjør for barnet ditt i løpet av dagen.... :)

Klem

Skrevet

Du er ikke verdens værtse mamma! Alle kan føle det sånn iblant! Og du er sikkert ikke den eneste som har tatt litt hardere i enn du egentlig mener.

Selv om mannen din/sambo jobber mye, er det ikke mulig at han også kan stå opp litt på nettene i helgene, at dere tar en natt hver el nå sånt. Eller at han bare en lørdag el søndag tar med seg gullet deres avgårde, så du kan bare slappe av og legge deg å sove litt eller noe sånt?

Skrevet

Hva legger dere i "å ta hardt i" ????????????+

Skrevet

Takk for støtte dere! Har tørket tårene og laget meg en kakao. Vet jo at jeg elsker gutten min over alt på denne jord og har det jo fint på dagen. Det er bare disse forbaskede nettene. Sambo får ta helgen - han gjør helt sikkert det altså - det er bare jeg som vil at han skal få hvile også - og derfor kanskje ofret meg litt mye...

"Å ta hard i" - holde rundt en arm eller over bryst/mage for å holde nede, men når babyen vrir seg blir grepet litt hardere enn man hadde tenkt - ikke snakk om barnemishandling altså!!!

Skrevet

Det er lett å ofre seg for sambo og tenke at det er viktig at de får nok søvn. Jeg mener det er ok i ukene, når de må på jobb, men helgene må det deles på!!! Jobben til oss som er hjemmeer ofte tyngre og krever mer tålmodighet av oss!! Jobben varer dessuten ikke fra 8-16, men 24 t i døgnet. Da er man nødt til å ha et avbrekk å slappe litt av!!

I helgene tar sambo og jeg annenhver natt (nå er jeg heldig for nuppa sover stort sett hele natta). Vi pleier å ta en morgen hver, så en gang i uka har en av oss mulighet til å sove til kl 9-10. Og det er deilig!!

hør med samboeren din om det er mulig med noe sånt for dere!!

Lykke til!

Husk at du må være opplagt for å kunne ta deg godt av babyen din!

Skrevet

Stakkars dere!! Har du prøvd babysafe? sovepose som gjør at barnet ikke klarer å reise seg opp. Mange klarer nemlig ikke å legge seg ned selv, så da kan denne posen være til stor hjelp og du slipper å holde barnet ned i sengen. Brukte det på min lille loppe som hele tiden spratt opp av sengen og som brukte over en time hver kveld på å finne roen fordi hun var så vilter. Med babysafe fant hun roen med en gang, etter en kveld, og siden har leggingen vært en drøm!! Løsre henne fra stroppene som er i siden på posen slik at hun kan ligge som hun selv vil om natten. Men for noen fungerer det sikkert å ha de fast om natten. Og de får ikke til å sparke av dyna så lett heller.

Mitt tips til deg. Og at faren i huset tar over om natten. Han får heller ta seg en dupp etter jobb. Husk at du også er på "jobb" resten av dagen, hver dag, og hvem har sakt at fedrene ikke skal bli sliten/trøtte av å være fedre. De må jaggu få kjenne det på kroppen de og. Og etter ni mnd er det på tide,ja!!

Lykke til:-)

Skrevet

du er på ingen måte verdens verste mamma; bare se på sos barnevakten på tvnorge!

Skrevet

du er ikke alene om å bli irritert...

i dag sto jeg ute i fosseregn og hadde mistet bussen...det var sent og tulla grein og grein pga sult...der sto jeg søkk våt, og sint, pluss at hun grein og grein...så jeg sa med sinna tone ganske mange ganger "hold kjeft" sitter her med dårlig samvittighet..hun skjønner jo ike det at hun ike kan få mat med en gang da...

men istedenfor at det går utover henne tar jeg sinne på meg selv, biter meg i fingeren f.eks...aldri om jeg skal røre dattera mi på den måten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...