Gå til innhold

bra med ull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenkte å bruke ullbodier og ullstrømpebukser til babyen fra den er nyfødt, men har en anelse om at noen mener det ikke er bra for de minste. noen som kan forklare hva som er grunnen til det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva som ikke er bra med det. Jeg synes det er kjempebra iallfall. Jeg brukte omtrent bare ull til gutten min og tenker å gjøre det til babyen også. :)

Skrevet

Jeg og brukte bare ull til gutten min, og gjør det enda. De blir jo så fort kalde disse små, og da erfarte jeg at han fikk den samme jevne temperaturen hele tiden. Har erfart at det er enda viktigere å bruke ull nå som han er blitt større for da blir han ofte våt, enten i barnehagen hjemme og spesielt pga tannfrembrudd da han sikler mye. Dette er min erfaring, og jeg må også si at jeg har pakket ned masse ull til babyen som hun skal få ha på seg allerde på sykehuset:o) ÅåÅå som jeg gleder meg til det:o)

Skrevet

Har også tenkt å bruke ullklær til babyen. Tror kanskje at noen ikke vil bruke ull fordi babyene reagerer på ullen eller de er forsiktige med det fordi noen i familien reagerer på ull innerst på kroppen. Har hørt at det finnes ullplagg som har bomull innerst og ull utenpå. Vet ikke hvordan disse er, men man må vel bare prøve seg fram.

Skrevet

Det eneste må jo være om babyen "reagerer" på det - og klør som mange eldre barn (og voksne). Men nå er det jo så mange fine som er både ull og bomull i ett (bomull på innsiden, ull på utsiden), f.eks. de fra JOHA!

Skrevet

Oj, der skrev vi visst litt parallelt, Molly Mus!

Skrevet

Joha er av merino ull og skal ikke klø.... De er av 100% ull... har kjøpt mye Joha... bodyer, longs, sokker og luer...

Den er ikke så dyr heller.

Hvis du vil legge litt penger i det har de mye fint på nøstebarn...

www.nostebarn.no

De med bomull inni har jeg ikke kjøpt, litt av vitsen med ullundertøy er jo at det skal være ull rett på kroppen... Med bomull innerst mister man effekten...

Skrevet

Noen som har erfaring med h&m sine ullundertøy til de minste?

Skrevet

De har forresten kjempegode ullklær i alle varianter på Sparkjøp. Merket er Tom & Trine.

Skrevet

Ja, prøvde det også til gutten min.....men synes det ble litt slapt i fisken liksom, så det ble kun kjøpt en gang.

Liker Janus, Nøstebarn sitt ull, SparKjøp Tom&Trine iallfall....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...