megogdetretrolla Skrevet 23. november 2006 #1 Skrevet 23. november 2006 Lillegutt har vært utrolig sutrete i de siste dagene, og virker konstant sulten. Har ammet kontinuerlig nå i tre timer (halvtime på hver pupp, for så å bytte). Han illskriker når puppen er tom og når jeg tar han vekk. Hjelper ikke å bære, bysse, trille, eneste stedet han roer seg er ved puppen. Er det dette som er økedøgn?? Virker ikke som han har vondt noe sted. Fristet til å gi mme, men det er jo bare å gjøre meg selv en bjørnetjeneste.... Hvor lenge må jeg forvente at dette varer?? Begynner å bli litt sår!
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 23. november 2006 #2 Skrevet 23. november 2006 sikkert et økedøgn, hvor gammel er han? kan vare alt fra en dag til kanskje 3 dager... spis,drikk og kos dere...slapp av ) det står litt om økedøgn på ammehjelpen.no under a-å
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 23. november 2006 #4 Skrevet 23. november 2006 Her i gården var det "økekvelder" fra 20-23 hver kveld når hun var 6-8uker ca... lå limt på puppen hver kveld:) Men økedager er veldig vanlig når de er i den alderen, så det er nok det.. Du kan jo se i et par dager, og hvis det ikke går seg til kan du jo ringe en ammehjelper å høre om de har noen andre tips!
megogdetretrolla Skrevet 23. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 23. november 2006 Så på ammehjelpen at det var vanlig med økedager i den alderen. Får bare smøre meg med tålmodighet. Takk for svar:)
mjk Skrevet 23. november 2006 #6 Skrevet 23. november 2006 Heisan!! Kan høres ut som økedøgn ja...det er ganske slitsomt når det holder på og det kan vare i noen dager. Min gutt vil amme hele tiden på natten nå (som du vet:-)) og jeg tror også det er økedøgn. Jeg er også sår nå og smører meg som en gal! Det hjelper faktisk. Trøst deg med at det går over. Blir det for slitsomt så går det jo an å gi han litt mme men sansynligvis så retter det seg igjen.
katoes Skrevet 23. november 2006 #7 Skrevet 23. november 2006 Sitter i akkurat samme situasjon selv nå. Hub spiser og spiser og spiser og spiser..... Har ikke gjort annet enn å amme idag føler jeg. Hadde noen økedager for ei ukes tid siden oh regnet med at det var bra for en stund. Men det siste døgnet nå har vært slitsomt. Mme har liggi i bakhodet på meg også, mem har klart å la være. En dag eller to til så er det bra igjen. Dattera mi er forresten 7 uker. Kjenner jeg begynner å bli litt sår jeg også nå. Får finne fram brystvortekremen igjen, den hjelper. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå