Gå til innhold

Tannpuss og spytting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får dere de små bøllefrøene til å spytte ut fluortannkremen? hun spytter litt på tøys, men svelger sikkert det meste.. hvor farlig er det da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vesla mi begynte å spytte da jeg fortalte at hun måtte spytte ut karius og baktus etter vi hadde jaktet på dem med tannbørsten.. :)

Aldri fått vite noe om ulemper ved å svelge tabbkrem..

Skrevet

Ha ha, den var lur ; )

Skrevet

Hun var flink til å spytte ut i begynnelsen, men nå rister hun på hodet og nekter å spytte ut (2 år). Har ikke noe særlig tannkrem på, og jeg tror ikke det er farlig så lenge det er i små mengder, er jo ikke mye å gjøre med det om hun ikke vil :o/

Skrevet

jeg tror ikke det er farlig å svelge litt tannkrem. vesla her i huset elsker å spytte i vasken, etter tannpuss. først spytter hun, så holder vi slik at hun får en slurk med vann fra springen, som hun også spytter, slik at hun får skyllet munnen litt.

Skrevet

og vesla har akkurat passert 2 år.

Skrevet

Tannlegen min anbefaler å ikke bruke tannkrem om kvelden så lenge barnet ikke spytter ut tannkremen. Bare pusse uten tannkrem og ta fluortablett etterpå, for ikke å få for mye fluor. Hun sier også at det er det de fleste tannleger gjør med sine egne barn.

Så slik praktiserer vi det hos oss.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...