Gå til innhold

Da har jeg vært på UL og hopper over til 2.trimester!


Gjest

Anbefalte innlegg

Endelig kom dagen for siste tidlige UL, litt nervøs på forhånd, men ikke så ille, har kjent litt liv så derfor regnet jeg med alt var ok, og det var det! Bitteliten var blitt 5,5 cm målt fra hode til stump og blodansamlingen så godt som borte, ikke noe mer å bekymre seg for. Var kjempedeilig å se at alt var i orden, en perfekt liten skapning med hode, søt bollemage og bena i kryss og hjerte osm slo så fint så :-) Ingen væskeansamling i nakken heller. Men, morkaken viste seg å være forliggende, gynekologen mente heldigvis at den mest sannsynlig vil krype oppover etterhvert så jeg krysser fingrene for det, jeg vil IKKE ha keisersnitt!!! Så da får jeg tydeligvis prøvd ut alle varianter av morkakeplassering da, vanlig bakenliggende første gang, foranliggende (mellom mage og baby) andre gang og nå forliggende (mellom baby og mormunnsåpningen), synes denne er verst ja...

 

Senere på dagen var første kontroll, alt så fint ut der, litt lavt undertrykk, så det forklarer svimmelheten (100/60), men med blodprosent som en sunn mann fikk jeg vite (14,6), et noe tvilsomt kompliment kanskje? Hehe... Og legen likte ikke de nye svangerskapskontrollordningene og ville ha meg inn etter gammel ordning, dvs en gang pr mnd frem til uke 28, så annenhver uke og så hver uke fra uke 36, spesielt med tanke på at jeg har hatt svk.forgiftning før, ble beroliget av å høre det, kvidde meg for sjeldne kontroller mot slutten. Og så ble terminen flyttet fra 11 juni til 9 juni av både gynekologen og legen, så dermed er jeg plutselig 12+1 i dag og dermed hoppet over til 2.trimester, jippi! Men skriver nå her likevel da ;-)

 

Men, noe av det aller beste med hele dagen kom når jeg spiste mat senere på dagen, av mangel på noe bedre gikk jeg på Bruger King og drakk blandt annet cola og plutselig tok Bitteliten helt av nedi der, kjente MASSE bevegelser, helt tydelig, og det var så gøy! :-) Vet det er tidelig, men gynekologen sa faktisk at livmoren lå veldig ut mot magen og sa at det var veldig sannsynlig at jeg kjente liv siden den lå slik og jeg er tredjegangs, godt å få det bekreftet synes jeg siden mange er så skeptiske.

 

Så ja, det var min dag, fikk handlet masse klær (hadde bursdag sist uke og fikk penger) og en kjempefin mammabukse og 4 åringen synes det var gjempegøy å høre at han skulle bli storebror igjen :-)

 

Håper dere andre også har hatt en strålende dag og masse lykke til videre alle sammen, regner med å se dere snart på 2.trimster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt å høre Alva :)

fan som tida flyr, er jo ikke lenge sia du var inne på bli gravid og trøsta meg når jeg hadde sa.

Tenk at du skal over i 2.tri OG kjenner babyen + at alt er bra!!!

det må jo vøære et drømmesvangerskap det der da :)

 

Ønsker deg masse lykke til :)

Kommer meg vel kanskje inn i 2.tri når du skal føde ;) he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du er jo gravid nå jo, og dette kommer til å gå kjempebra, for det har jeg nemlig bestemt! Så det så! ;-)

 

Men, et drømmesvangerskap har det nok ikke vært, masse blødninger og bekymringer, mange vonde og engstlige tanker og at morkaken nå er forliggende var ikke verdens beste nyhet akkurat, jeg har en utrolig angst for keisersnitt og flytter ikke morkaken seg så må jeg ta det, blir kvalm av redsel bare ved tanken på det... Men, sånn eller så ser det jo kjempe bra ut nå da, absolutt, skal overhode ikke klage! Du rekker nok helt sikkert å sprette over til 2.trimster før jeg rusler videre til 3, bare vent å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra hurra! Det var godt å høyre at alt er bra, blir så glad av å lese innlegga dine eg altså! :) No gler eg meg masse til min første kontroll neste veke, kjem og joinar deg på 2 tri om ei lita lita veke!!

 

Jippiklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smile

 

er så godt at dere her inne er så optimister. klarer ikke slappe av før testen blir heeelt klar positiv jeg, men sånn er det bare.

 

kom på alle problemene du hadde hatt når jeg leste om det.

og du, ikke vær redd for keisersnitt, det må da væremye bedre enn å føde.

har ei venninne som har gjort begge deler, og hun sier at når tredjemann kommer, da skal hun ha keisersnitt igjen.

tror nok at denne morkaka di flytter seg til riktig plassering jeg da. den må jo nesten bare adlyde eieren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja ikke sant! *kjefte på morkaken og be den flytte seg* ;-)

 

Nei, keisersnitt kan jeg overhode ikke tenke meg, helt seriøst, jeg har faktisk veldig angst for det, akkurat som at noen har fødselsangst. Alt med keisersnitt skremmer meg, epidural, evt narkose, skulle bli skjært i, ikke få kjenne at kroppen jobber med å åpne seg og få barnet ut, den helt unike følelsen når barnet slikr ut av en og en høre det første missfornøyde skriket og ser den lille og får den opp til seg for å kose, med snitt kan man jo ikke det, ikke på samme måte. Nei, krysser fingrene hardt, hardt for at den flytter seg!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...