Duracellgirl*prøver* Skrevet 23. november 2006 #1 Skrevet 23. november 2006 hei. Vi har aldri hatt noen problemer med å legge prinsen vår, han har vært rolig selv om han ikke sovner med en gang,men aldri skriket eller gråter ved legging. Nå er han 21 mnd og nå de siste dagene har han hylskrikt ved leggingen, både når han skal sove på dagen og for natta. Stakkars lille vennen min, jeg er ikke vant til slikt hva skal jeg gjøre? Hva har skjedd? Han har liggetpå eget rom siden han var 3 mnd gammel, og alltid vært rolig,stille og fornøyd og sover hele nettene.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2006 #2 Skrevet 23. november 2006 kan han ha øreverk eller noe sånt?
Duracellgirl*prøver* Skrevet 23. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2006 Han virker ikke syk, ikke noe feber eller noe og i super humør hele dagene ellers bare fullstendig gal når det kommer til legging.
Gjest Skrevet 23. november 2006 #4 Skrevet 23. november 2006 Sitter akkurat nå og hører på lillesøster som hyler av full hals i senga. Har vært såååå enkel å legge at det har vært ein drøm, men nå er det tydeligvis over... Hu nekter plent å legge seg, og kan skrike i 30 min og lenger. Kviler i barnehagen, men har sagt at dei må begrense det til 1 time. (Sover normalt 1-1,5 timer). På søndag kvilte hun ikkje hjemme, og ville fremdeles ikkje legge seg når kvelden kom. Skal prøve fra nå av å ha henne litt lenger oppe om kvelden, for det er jo heilt grusomt å høre på henne. Det verste er jo at eg hørere hun er trøtt der hun ligger, men kan jo ikkje forklare henne at hun må sove...
Duracellgirl*prøver* Skrevet 23. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 23. november 2006 Vi har prøvd å holde han oppe 1-2 timer ekstra om kvelden men det hjalp ikke noe. Han sover ikke mer en en knapp time fra kl 12 på dagen, og vi har prøvd å kutte ut den timen også,men det hjalp ikke. fikk bare en svært sur og sint unge å hanskes med hele ettermiddagen.
-Juno- Skrevet 23. november 2006 #6 Skrevet 23. november 2006 Det første jeg også tenkte når jeg leste innllegget ditt, var øreverk. For jenta mi hadde øreverk uten å være noe syk, kun vondt i hvis vi tok på ørene.
NessaS Skrevet 24. november 2006 #7 Skrevet 24. november 2006 Vi har hatt en sånn periode. Han hylte når jeg la ham. Men så bytta vi, så pappa begynte å legge ham, og nå går det som en drøm. Det funka fra første kvelden.
Tredjemann på vei :D Skrevet 24. november 2006 #8 Skrevet 24. november 2006 akkurat sånn har lillegutten vår vært de siste dagene/ukene også. noen kvelder går greit, mens f.eks de siste to har vært heeelt umulige! igår kveld holdt han på fra vi la han halv 8 til nesten halv 10! vi la han ned, tok han opp, la han ned, tok han opp... (altså tok han inn i stua for å sove..) han virket rett og slett lys våken! men vi kan jo ikke legge han etter 8 heller da... leggingen har gått som en drøm mer eller mindre sammenhengende siden han var 5 mnd og nettene har stort sett vært greie, men den siste mnd har han vært urolig om nettene også, bare plutselig vært lys våken midt på natta, eller våknet og hylskreket minst en time. han er forkjøla nå, men har ikke vært det mer enn et par dager så det kan ikke skyldes det. ikke er det tenner i sikte heller. kan jo hende han er blitt mørkredd eller at separasjonsangsten slår innover han når vi går ut av rommet om kvelden... vet ikke jeg. på dagtid skriker han kun om vi legger han i senga, derfor sover han ute i vogna uansett vær...
Anonym bruker Skrevet 24. november 2006 #9 Skrevet 24. november 2006 Vi hadde det akkurat likt. Hun var blitt redd for mørket. Nå har hun et svakt lys på når vi legger henne og det går knirkefritt. Sikker på at han ikke har blitt redd for noe?
Tredjemann på vei :D Skrevet 26. november 2006 #10 Skrevet 26. november 2006 mørkredd er han ikke, for han hyler om vi lar lampa over senga stå på også. det ligger nok mest i at han er redd for å bli forlatt virker det som! han er ikke nødvendigvis avhengig av at vi er tilstede, men at en eller annen han kjenner er hos han hele tiden. kan være vi skulle skaffet oss en slik lavalampe som ble nevnt i et annet innlegg her, for lampa han har nå lyser litt mye tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #11 Skrevet 26. november 2006 Nja, jeg vil kalle det en fase bare jeg da.Har storesøsken i hus og vet at alt går i faser. Så nå har sikkert lille prinsen din funnet ut at det er kjedelig å sove og han klarer å holde seg våken hvis han vil så....ja, da gjør han nettopp det. Vis han at du er der, med å gå inn i ny og ne, men vær også konsekvent med å ikke ta han opp hvis det ikke er absolutt nødvendig. Men hva sier magefølelsen din hva grunnen er? Den er som regel rett vet du -)
Northernlights Skrevet 27. november 2006 #12 Skrevet 27. november 2006 Kan hende han har droemt noe faelt, og er redd det skal skje saa snart han sovner. Han assossierer sikkert senga med droemmen, om det er det som er grunnen,da. Er nok bare en fase.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå