Gå til innhold

halsbrann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg har fått halsbrann!

Har en brennende følelse i halsen, særlig på ettermiddagen og kvelden, har hatt det i litt over en uke nå. Noen som har gode råd? er det noe jeg spiser? har ikke sure oppstøt.

men det er ubehagelig, har også vond smak i munnen hele tiden.

Fins det noe på apoteket jeg kan kjøpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være noe du spiser, fx sterkt krydret mat,banan mm. Jeg reagerer veldig på banan. melk døyver litt,men ikke lenge. Sjekk sidene med kjerringråd. det finnes forskjellige typer syrenedsettende på apoteket. Lykke til, jeg vet hvor ubehagelig det er!!! :)

Skrevet

hei!

jeg har vært masse plaget med halsbrann. ikke fått sove om natten om vært uvel hele natten.. ikke oppståt hos meg heller, bare den utrolig plagsomme svien! men nå er det mye bedre og dette hjalp meg;

- drikk melk

- unngå sjokolade, godteri, krydder og stekt mat og sur frukt.. jeg holdt på å dø av appelsiner!!

- drikk mye vann og spis yoghurt

- sov med flere puter sånn at hele spiserøret kommer høyere

- siden jeg hadde så problemer med å sove pga halsbrann spiser jeg så lite som mulig etter kl 18.00.. så er det ikke noe særlig i magesekken til jeg skal sove.. (våkner bare litt tidligere og vil ha frokost, men det er verdt det! :D)

- hvis det blir for ille kan du kjøpe gaviscon reseptfritt på apoteket.. ikke noe farlig sier jordmor, og taes ved ubehag.. jeg pleier å prøve det andre først alikvel da..tyggetablettene var litt ekle med en gang, men ikke noe problem når du har prøvd.. smaker litt bringebær..

lykke til! :D

Skrevet

Hei

Enig med tipsene fra innlegget over men vil legge til noen gode alternativer til Link og Gavison.

Fløteis hjelper en stund

Loveharts er gode og hjelper faktisk.

Jeg var veldig plaget ved forrige svangerskap og brukte ammepute i sengen på slutten, satt da mer eller mindre i sengen og sov med ammeputen som støtte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...