Gå til innhold

Et lite spørsmål om spontanabort

Anbefalte innlegg

Hei! Det sies at halvparten av alle svangerskap ender i spontanabort. Tro når disse spontanabortene skjer? Og: Det vil man merke, ikke sant, når man først vet (nesten sikkert) at man er gravid? Som en type menstruasjon...?

Flott at det finnes terminklubb, det er så mange spørsmål, og kjempegøy at vi alle er i samme båt :)

Fortsetter under...

ja, på meg var det som en slags menstruasjon. Men fikk veldig sterke smerter etterpå, som ved fødsel, opplevde jeg det, ikke bare mens smerter. Fikk ingen for-beskjed at noe var på gang. Jeg oppdaget blodet på do (friskt først og mere slimete senere på dagen, unnskyld detaljene), og så kom smertene etterpå. Blødde mye den dagen. Jeg var i uke 7,5, og det er sikkert forskjellig fra person til person og hvor langt på vei man er.

Det går fint med meg, var ganske åpen om det sist, snakket med mange og det hjalp mye. En liten korreksjon, var i uke 7+3 for å være nøyaktig.

Nå et halvt år etter er jeg så heldig nok en gang å ha en liten spire i magen, som de kaller det. Jeg er nå akkurat 7 uker på vei, og tankene går jo. Klarer ikke helt å glede meg skikkelig, men jeg er jo selvfølgelig kjempeglad for å ha blitt gravid, for det er nemlig ikke det enkleste å få til har jeg funnet ut! Skulle vi miste nok en gang, så blir jeg nok litt satt ut og oppgitt og veldig lei meg. Men man må jo bare prøve da...man vil jo så gjerne ha et barn til (jeg har ei på 5 år)

Annonse

Jeg har vel hørt at dersom man får tre barn kan man regne med (%-vis) å ha en SA. Håper den statistikken er mer riktig. Her går man jo å bekymrer seg hver dag for at det skal skje...

Helt enig med deg :=)

Tenker du mye på at ting kan gå galt? Jeg er 6 uker og 1 dag på vei idag, og jeg må innrømme at jeg tenker på det .. Syns det er helt forferdelig når jenter her, forlater Juliklubben. Da tenker jeg " Det kunne jo likeså godt vært meg" .. Vi skal til 1. UL på tirsdag, grunnet at vi hadde en SA for kort tid siden, så vil jeg forsikre meg om at det lille hjertet slår som det skal.

Har du vært til noe kontroller eller UL enda? Evnt når skal du?

Vi har da valgt å gå til en privatklinikk for UL, det koster noe mer, men er nok definitivt verdt pengene.

Nå går vi liksom rundt å bare venter på tirsdagen ... Det er litt skummelt også ...

Jeg var å UL i går fordi jeg begynte å blø. Først litt rødt så brunere. Det var så deilig å se hjertet slå... Har fremdeles litt brunt i dag men må bare ta det med ro. Håper alt går bra.. Har trmin 10 juli. De fant også en syste med vann på størrelse med en klementin som var på eggstokken. Noen som har vært i en sånn situasjon før?

Er litt bekymret

Nei de sa at det ofte var mange som fikk små blødninger uten at det egentlig var noen grunn til bekymring. Men det var mannen min som først så den lille på skjermen og hjertet som slo. Jeg turde ikke se før jeg visste at det var liv., Er engstligt, men de mente det ikke var grunn til det nå.

Håper bare så inderlig. Dette blir liksom min siste sjanse til å få flere barn. Er 37 år nå. Dette er 4 de svangerskap. Har ikke opplevd dette før. =)

Annonse

Det er bare å krysse fingrene og tenke positivt, kjære Texasmor! Selv om det ikke alltid er like lett :=) Jeg skjønner det, og snakker av erfaring selv, Samoberen min ber meg hele tiden tenke positivt når det gjelder dette. Men det er ikke alltid like lett.

Jeg skal ihvertfall krysse alt jeg kan krysse for at dette går bra :=)

Hei AwholeNewWorld

Ja jeg tenker mye på at ting kan gå galt. Det er første gang jeg er gravid, så jeg har aldri hatt en SA eller andre problemer. . Jeg har hverken hatt blødninger eller spotting av noe slag. Så det er forsåvidt ingen grunn til at jeg skal gå rundt å være bekymret hele tiden. Prøver selvsagt å la være å bekymre meg, så leser jeg om de det går galt med og plutselig tenker man ikke på annet. Så dumt det er i en så lykkelig tid, eller hva? Men jeg gleder meg fryktelig til å passere de 12 første ukene.

Jeg har ikke vært hos lege eller på ultralyd. Har min første legetime 12 desember. UL blir det vel ikke før i uke 18 etter det jeg har forstått. Har selvfølgelig veldig lyst til å ta en privat en, men jeg skal vente og se hvordan det går. Har man tidligere opplevd en SA så er det veldig forståelig at man ønsker en ekstra oppfølging!

Har ikke vi termin samtidig? I.fl. BIM har jeg 21.07.07 men i.fl babyverden har jeg 23.07.07. Så det blir vel rundt der jeg ender opp tror jeg.

Lykke til på tirsdag og videre i svangerskapet. Det skal bli gøy å følges gjennom de neste 8 månedene!!!

Hilsen

Susie 6+1 i dag jeg også...

Det er nesten halvparten, men jo yngre du er, jo mindre fare er det for spontanabort.. men de fleste som mister vet jo ikke de har vært gravide engang.. men er man mellom 20 - 25 eller noe så er det kun 10 % sjanse for å miste

en av 3 graviditeter ender med abort..men "mange" mister uten at de vet at de i det hele tatt er gravide.. jeg hadde en ma for 3 mnd siden.. ikke for å skremme noen her, men jeg merket ingen verdens ting.. ingen blødning,brunt,smerter eller noe.. jeg var bare heldig og fikk tidlig ul..for jeg hadde lyst til å bare se hjertet. var så nysjerrig. fosteret hadde sluttet å vokse.. men jeg hadde enda de samme symptomene.. var kjempe kvalm, ømme bryster ol.. men det er jo naturens måte å rydde opp på.. men det er kjempe urettferdig, og jeg unner ingen dette... er nå gravid igjen, 3-4 mnd etter, så nå håper jeg at alt går bra.. å det samme med alle dere andre...:) håper jeg ikke skremte noen.. det var ikke det som var meningen

Det var ingen tvil når det skjedde med meg..

Det gjorde så vondt at jeg måtte skrike.. men blødde litt frisk tynt blod i kanskje 5 dager i forkant før det skjedde, så jeg var klar over at det kom til å skje.. Men jeg ble kjempe deppa.. ikke noe gøy :) Håper det går bedre nå :)

til "Texasmor"

Du spurte om noen som også har en syste på eggstokken, jeg har en!

Den ble opdaget før jeg ble gravid, ca 4 cm i diameter. Har hatt smerter i et halvt år og min mann fikk meg endelig til legen, derfra henvist til gyn. spesialist. Jeg ble kjempe redd, men legen sa at den i 80% av tilfellene ville forsvinne av seg selv. Han rådet oss til å leve normalt, jeg sa vi ønket oss barn og da mente han at den ville forsvinne enda fortere om jeg ble gravid. Jeg ble gravid like etterpå, har hatt endel smerter og trekninger der den ligger, særlig 4-5 første ukene. Skal til kontroll 12 desember.ER spent på om den er der enda. Ikke hatt blødninger.

Lykke til. klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...