Gå til innhold

Grillo bilstol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med denne bilstolen (grillo)???

Stolen går på understellet til Basson Roma komi-/duovogn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke kjøpt den selv... Basson-produkter er ikke akkurat topp kvalitet (man får jo som regel det man betaler for..!), og akkurat når det gjelder bilsikring er det utrolig viktig å vite at babyen er trygg. Babysetene koster jo ikke all verden heller, så ville absolutt gått for et av de setene som er bevist best i test, f.eks. Maxi Cosi eller Britax...

Skrevet

ehee....hvor var du da de testet barnevogner på tv2 hjelper deg da???

hallooo??

Basson Roma vogna var eneste barnevogn som fikk stempelet "svært god sikkerhet" av testpanelet, og vant en klar 1.plass!!!

Så at alle basson-produktene ikke akkurat er topp kvalitet er bare tull!!

Også er ikke akkurat alle brio-produktene etc merke av topp kvalitet heller da...vel og merke..

Skrevet

Ta det med ro nå da, jeg skrev bare min mening... Grunnen til at de vant testen var prisen... Vogna ble heller ikke testet over tid, og alle jeg har kjent som har hatt vogna sier det samme: den knirker, hjulene er skeive, understellet ruster/skrangler, håndtaket skrangler/er lealøst osv... Har enda ikke hørt en eneste person som har vært fornøyd med vogna...

Dessuten er denne testen gammel, og det har blitt testet MANGE vogner siden den gang..! :-)

Skrevet

Dessuten er setet veldig flatt og det er ikke en fordel, barnet kan bli "skutt" ut i en kollisjon, og sidebeskyttelsen ser veldig dårlig ut, oppe ved hodet er det jo nesten ikke kanter i det hele tatt... JEG synes generelt at Basson-produkter er dårlig, og JEG ville aldri turt å kjøpt et bilsete jeg ikke visste noenting om..! Hva du gjør er opp til deg...

Skrevet

tviler på dette bilsete selv jeg..er derfor jeg spør om andres erfaringer. Vil jo at barnet skal ha det som er sikrest.

Bilsetet er jo det som kansje egentlig er viktigst av alle innkjøpene...derfor også vært og legge i noen kroner.

Når det kommer til basson-vogna, så er det veldig mange som kjøper denne vogna her jeg bor..(hvor det er kaldt, dårlige veier etc.på vinterføret). Har ikke hørt om en enste person enda som har vært missfornøyd med vogna, og heller ikke om at den blir vinglete etc.

Var å så på simo duo vogn, og brio kombivogn i går, og disse vognene hadde et forferdelig løst styre/håndtak (den delen man kan justere opp og ned/vinkelen på). Synets det rett og slett ble alt for ubehagelig. Og når det er slark der når man kjøper vogna, så kan det ikke gå noen annen vei, enn at det blir enda mere slark med tiden.

Finnes jo flere modeller av disse type vognene også, som kansje ikke er slik?

Skrevet

Synes selv Simo og Brio er sjanglete vogner ja, og synes også det er altfor mye fjæring i understellet, så vogna virker rett og slett lealaus..! Liker godt Teutonia sine vogner jeg, og har også forstått at Emmaljunga er meget gode vogner... Men om du liker Basson-vogna så gå for den..! Det er jo uansett bare å klage om det blir noe "feil" med den, du har jo garanti, så om det er den vogna du liker best så gå for den :-) Ikke meningen å virke krass i innleggene mine altså..! :-)

Ang. bilsete er jeg helt enig med deg, det er det som er det viktigste innkjøpet og derfor verdt å betale for. Når det er sagt, fikk vi Maxi Cosi (testvinner i Norge og hele Europa flere år på rad - et kjempegodt sete) på tilbud til 999,- på babyshop, så det trenger ikke koste veldig mye uansett..! Ville gått for dette eller Britax sitt, men håper du blir fornøyd med det endelige valget ditt uansett :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...