Anonym bruker Skrevet 23. november 2006 #1 Skrevet 23. november 2006 Hva betyr det egentlig? Har prøvd både Libero og Pampers, men den ene er ikke bedre enn den andre. Det kommer litt bæsj i bleien, resten oppover ryggen og/eller nedover beina...
mømamma Skrevet 23. november 2006 #2 Skrevet 23. november 2006 Nå får du sikkert et svar du helst ikke vil ha...vi hadde samme problem hver gang vi brukte engangsbleier, men med tøybleier var det aldri lekkasjer! Gutten vår bæsjet så det tøt opp etter ryggen med papirbleiene, men tøybleier suger opp fukten på en annen måte, og så sitter de litt tettere inntil enn papirbleier, så da var det aldri lekkasjer! Det er verdt et forsøk!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2006 #3 Skrevet 24. november 2006 Det er med papirbleier at bæsjen kommer ut over kanten, gjennom benåpningene og ikke minst tvers gjennom bleia. Og selv om det kanskje ikke er den løsningen Anonym er ute etter her, er også min erfaring at tøybleiene holder på det meste. Jeg opplever det som mindre ekkelt å skylle av tøybleia og slenge den i vaskemaskina, enn å stå og gni flekkene av alt tøyet som blir ødelagt av all flekkfjerningen. Så selv om du ikke liker løsningen, så vet du nå om at den finnes.
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 25. november 2006 #4 Skrevet 25. november 2006 Har hatt dette problemet med noen av barna i barnehagen. det løste seg ved å være nøyere når man setter bleiene på. huske å tilpasse, stramme de riktig og brette strikkene godt utover lårene. vi sliter iallefall ikke med det lengre (bortsett fra med up & go)
Gjest Skrevet 25. november 2006 #5 Skrevet 25. november 2006 Nå er vårt gull drygt 1 1/2 år, og vi har opplevd bæsj utenfor bleien max 5-6 ganger totalt på denne tiden. Det handler mest om å få bleien til å sitte godt, tror jeg, og være nøye med å brette bleien godt ut. Viktig å brette "strikkene" godt ut over lårene. Vi har hele veien brukt Libero, med Discovery-bleiene var vi ikke redde for å stramme bra til over magen. Nå bruker vi Up&Go og da er det strikken inne i bleien, en på hver side, som vi er nøye på å brette utover. Nær sagt aldri bæsj utenfor bleien her, selv om det er DET lasset inne i bleia.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #6 Skrevet 25. november 2006 Men hvordan kan det hjelpe at strikkene ligger rett når bæsjen går tvers gjennom bleien? Har nemmelig opplevd at strikkene holder tett mens det tyter ut gjennom selve bleia.
Gjest Skrevet 25. november 2006 #7 Skrevet 25. november 2006 Oiii!!! Det har jeg aldri opplevd! Sorry, da kan jeg ikke hjelpe deg, altså. Huff, det hørtes da ille ut... :-(
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #8 Skrevet 26. november 2006 lurer på hvordan bleier det er. hær kommer ikke tisset en gang tvers jennom bleia..
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #9 Skrevet 26. november 2006 Libero. Tisset blir jo absorbert med en gang, mens mer tyktflytende og slimete avføring blir liggende oppi bleia og sklir utover og bak til de områdene på bleia der denne er tynnest. Og der går den altså tvers gjennom. Forutsetningen er en rimelig tyntflytende bæsj da... Digger bæsje-diskusjoner! Lekkert!
Trultemora er presseklar!! Skrevet 29. november 2006 #10 Skrevet 29. november 2006 Prøv bleiene fra Lidi!! Billige og kjempebra!!!!! Mange som foretrekker de foran Libero og Pampers!
espresso Skrevet 1. desember 2006 #11 Skrevet 1. desember 2006 Dette var grunnen til at jeg også begynte med tøybleier ja! Vips var problemet borte - og det var mye mindre jobb å bytte tøybleier (og vaske) enn å få en body full av bæsj over hodet på babyen;)
tusseberta Skrevet 1. desember 2006 #12 Skrevet 1. desember 2006 Skriver under på den ja, ikke en eneste lekkasje har vi hatt med tøybleier, det hadde jeg i grunn ikke trodd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå