Gå til innhold

Kan dere skrive inn deres rutiner når det gjelder mat(pupp og grøt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så vidt introdusert grøt for minsten, er foreløpig bare på smaksprøver, men han er tydelig interresert i (mye..) mer.. hehe

Er sånn i tvil i hvordan jeg skal gjøre det.

Grøt før eller etter pupp? Eller gir dere bare vann til grøten?

Skal jeg puppe først og vente en stund før grøten(eller motsatt hvis grøten gis først) eller tar dere det umiddelbart etter hverandre?

Skal grøten gis en stund før legging? Eller etter kveldsstellet?

Håper noen kan dele sine rutiner med meg. Gutten min er 5,5 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir pupp før gtrøt for å opprettholde melkeproduksjonen. Jeg pleier legge han i sju tida, så da ammer jeg han i halv sju tida vanligvis og så gir jeg grøt en liten stund etterpå. Så får han en skvett vann om han ønsker det. Stellet ta jeg helt til slutt før han legger seg:)

Skrevet

her er det grøt på formiddag, men min er enda ikke så intr i det, har holdt på i snart 5 uker men ting tar tid her... Jeg gir først grøt så ammer jeg ca en 3 kvarter etter grøten, gir vann rett etter grøten da kan det være han tar en sup:) gir litt banan oxo,det går ner på høykant:) Om kvelden steller jeg han så er det pupp og i seng 18.30. Han er 5mnd og en uke.

Skrevet

Her får jenta mi grøt hver kveld sånn i 6-halv 7tida. Noen ganger om formiddagen og. Så steller vi henne og gjør henne klar for senga, før hun får pupp rett før senga.

Skrevet

Jeg begynte å introdusere grøt når tulla var nesten 6 mnd. Da begynte jeg med smaksprøver- slik som du gjør- om formiddagen. Dette på grunn av hvis barna reagerer så er det dag og man er mer "opplagt" både små og store å takle det som evt. måtte komme.

Jeg ammet alltid før grøt- i begynnelsen. Hun fikk puppen sin om morgenen og deretter litt grøt.

Da vi begynte med grøt om kvelden fikk hun litt grøt først og deretter ammet jeg som vanlig.

Jeg var forsiktig i starten, men hun elsket grøten sin.

Nå er hun 11 mnd, og får pupp om morgenen- tidlig. Ett par timer senere får hun grøt. Litt pupp ut på formiddagen og så er det skive til lunsj. Middagen kommer i fire tiden. I seks tiden vil hun ofte ha en liten pupp- mest for kosen tror jeg:-)

Og når det er sengetid får hun pupp etter grøten.

Slik er vår hverdag.

5.30: pupp

8.00: grøt

litt pupp på formiddagen.

12-1300: lunsj

16.00: middag

19.30: grøt

Også er det kosepuppen på kvelden.

Ja, det var oss:-)

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...